Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2012 14:28 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 4092 Коментари: 0 Гласове:
2



v
  • АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

  • И ПОГОВОРКИ

  • /Продължение № 11 /

  • - Роди ме, мамо, с късмет, па ме хвърли на смет.

  • - Кога Господ дава късмет, не пита чий син си.

  • - Господ няма какво да прави, а късмет с късмет събира.

  • - Кога Господ дава брашното, дяволът взема чувала.

  • - Когато сиромахът се наканил да се хване на хорото, спукал се тъпанът.

  • - Когато морето станало медено, сиромахът си загубил лъжицата.

  • - Ако имаше сиромахът късмет, нямаше да е сиромах.

  • - От морето честит излезе, а се удави в речицата.

  • - Царското птиче веднъж каца на човека на главата в живота му ; ако го хване – добре, ако ли не – туй за туй.

  • - Нов ден – нов късмет.

  • - На стъпките му стъпваш, на щастието му не можеш.

  • - Родил се под щастлива звезда.

  • - Върви му, като по вода.

  • - Проработи му късметът .

  • - Не си ритай късмета .

  • - Всеки с късмета си .

  • - Намира се на седмото небе .

  • - Плува в блаженство като бивол в гьол .

  • - Чувства се като риба във вода .

  • - Падна му сърце на място .

  • - Напълни ми очите

  • - Мед ми капи на сърцето.

  • - Всяко дърво си има червей да го яде.

  • - Всеки с дерта си .

  • - На глава слънце , на сърце сняг .

  • - Не стареят годините, стареят грижите .

  • - Зарар става на къра, а в къщи му е кахъра .

  • - Заседна му като буца на гърлото .

  • - Нещастието никога не идва само .

  • - Общото нещастие е половин нещастие .,

  • - Неволята ум дава на човека .

  • - Човек, що тегли, от него се учи .

  • - Който носи товара, той му знае тежестта.

  • - Комуто е стрелата в реброто, него го боли .

  • - Комуто е до плач, нему не е до смях .

  • - Всеки има по един чер ден, ама кому как дойде .

  • - Патила глава, теглила, има още да тегли .

  • - Челяк се дави и у вода до глезени .

  • - Който забърка конците , мъчно им намира края .

  • - Каквато го люлка залюляла, такваз го и мотика закопала .

  • - Осланеното цвете връх не издига .

  • - Тази обица ще ми дойде тежка .

  • - Причерня ми на очите .

  • - Бял ден не съм видял .

  • - Виж ме на кой хал съм .

  • - Оставиха го на произвола на съдбата .

  • - Раззеленил се като липа в пожар .

  • - Живее, като куче под стряха .

  • - Влече се като пребита змия .

  • - Мята се като заклана кокошка .

  • - Мъчи се като грешен дявол .

  • - Греховете си изплаща .

  • - Жив да го оплачеш .

  • - Имала глава да пати .

  • - Съдбата го чукна .

  • - Отнесе го мътната .

  • -

  • Извадено от книгата „Български пословици и поговорки „

  • Издателство „ Наука и изкуство „ - 1986 год.

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  •  




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10395479
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930