Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2014 20:39 - АЗ СЪМ БЪЛГАРЧЕ, СРАМ МЕ Е ОТ МЕНЕ
Автор: kolevm38 Категория: Политика   
Прочетен: 1188 Коментари: 2 Гласове:
-2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Аз съм българче, срам ме е от мене… Борислав Киприн | ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 април 2014 в 20:441975285 image  

Текстът е взет от блога на автора

imageБорислав Киприн

Добро утро, българи! Спахте ли добре? Как мина уикендът ви? Чухте ли за Розово, селския протест и изгонените сирийци? Чухте ли за Волен Сидеров, който откри предизборната кампания на АТАКА за европейските избори в… Москва? А останалите партии си бяха в София – кой в НДК-то, кой в Армеец с голям евро-гост, кой с мимове пред Народния. Все желаещи моя вот и все обещаващи разни неща.

Предполагам, че сте чули. Даже мисля, че сте видели и репортажите по телевизията, статиите по вестниците и постовете по блоговете. Освен, разбира се, ако не е имало яко данги-дунги на маса. Тогава е разбираемо, че не сте чули или прочели. Нали?

Преди много години, в едно средностатистическо българско село (около 200-300 къщи), един имот бе продаден на семейство роми. До този момент, в това село никога не бе имало жители от този етнос. И както може би само се досещате, това предизвика бурни дискусии под формата на мрън-дрън в продължение на няколко месеца. До изстъпления не се стигна и слава Богу! Нямаше мъж с едър златен ланец, призоваващ към мирен протест. Нямаше и развети национални флагове, нито пък такива окачени върху дувара на ромския имот. Нямаше и патриотични напеви „България за българите! България! Бъл-га-ри-я!”. Животът продължи с вътрешно негодувание по седенките и пред Хоремага. Не след дълго Ковачите (така нарекоха семейството новопришли роми), се превърнаха в най-сериозната работна ръка на селото. Всеки ден някой за нещо ги викаше да помогнат. И те помагаха, я за храна, я за дреха, я за някой лев. Няма как. Населението на селото застаряваше с всяка изминала година. Младите бягаха по градовете. А който остана, се пропи и с времето престана да бъде работоспособен. Ковачите останаха и продължиха, работейки ден за ден, година за година.

Не знам защо така стана в Телиш. Не знам и защо се получи такава реакция срещу 17 сирийци, включително шест деца, в село Розово. Знам, че ние българите имаме сериозен проблем. Един път стомна за вода, два пъти стомна за вода и… митът за българското гостоприемство е развенчан. Това гостоприемство ми го набиваха в училище и преди, и след 10-и ноември. Това изречение и много други каращи ме да се чувствам горд, че съм българин, дълго бяха загнездени в съзнанието ми. И с всяка изминала година, едно по-едно биваха разпердушинвани на пух и прах. С всяко едно пътешествие „навън” аз разбирах, че часовете по история, география и литература (донякъде) са били изпълнени с опорни точки и откровена пропаганда. Кому е/било нужно?

Не, не ми отговаряйте! Всеки носи глава на раменете си. Всеки има огледало пред себе си докато се бръсне или слага очна линия. Снощи докато си оформях брадата и се чудех дали да си обръсна главата, не можех да се гледам в очите. Беше ме срам. Беше ме срам, че 17 човека, бягащи от война и несгоди, загубиха надеждата, че най-накрая имат шанс да започнат да лекуват раните си. Беше ме срам, че шест деца продължават да търсят своя дом, училище и нормално детство. Беше ме срам, че бежанците стоят зад решетки, все едно изпълняват наказание под строг тъмничен затвор. Беше ме срам, че за нас „българите” ромите, турскоговорящите, арменците, копанците, протестантите, католиците, хомосексуалните и други такива не са „Българи”. И ще продължава да ме е срам дълго време, така като гледам.

Днес очаквах да намеря нещо някъде по информационните сайтове за някой политик осъждащ ксенофобията и насаждането на омраза. Вероятно съм пропуснал тези статии. Нищо не ми попадна на пръв прочит. Може би защото е време за избори и не е добре да се ядосва гласоподавателя…

Факт е обаче, че 17 човека продължават да търсят своя постоянен дом. Факт е, че стотици стоят по центровете за бежанци зад решетки. Факт е също, че всекидневно виждам снимки на „патриотични” плакати и графити из България пропити от речта на омразата. И никой по горните етажи, не прави нищо.

Да, сънароднико мой, аз съм българче! Обичам нашите планини зелени. И тук слагам точка. Срам ме е.





Гласувай:
1



1. kostadin - А да тее срам за бездомните българи. ...
29.04.2014 21:17
А да тее срам за бездомните българи.За този етнос подложен на геноцид.Да си сезамислялзащо Турция пропуска тези хора към нас Та Сирия не е граничещас нас .Не е нужно да отговаряш.
А може би този пример трябваше да започне от президента и т. н да дойдем до хората от Розово.
Как можеш да вземаш позиция без да си чул гласа на сънародниците си.
Щом те е срам покани едно бежанско семейство у вас.Тка ще дадеш и пример та останалите въртоглави бугари.
цитирай
2. kmetova - И мен ме е срам
30.04.2014 12:10
Г-н Киприн, добре че не сте се отказал да пишете по темата. Аз също си помислих да споделя позицията си, която е подобна на Вашата, но когато се уверих че по-голямата част от българите са същите като човекът, изказал се по-горе, просто се отказах. Рекох си: няма смисъл. Злобата и студенината така е завладяла българската душа, че наистина е срамно. И все пак - дано на никой от тях не се случи да изпадне в чужда страна с малки деца без покрив, без работа, без близки, напуснал родината и дома си не от хубаво, макар че само така биха разбрали колко са жестоки - само ако някой постъпи към тях, така както те постъпват с другите.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10364695
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930