Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2012 17:40 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 5255 Коментари: 0 Гласове:
0



v
  • - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

  • И ПОГОВОРКИ

  • / Продъжение № 43 /

  • - Измил бялото та остало черното .

  • - На брадата му ще намериш и от Бъдни вечер от меда и на Великден от яйцето .

  • - Далеко хвърляй сметта да не ти се смее света.

  • - Защо не идеш при попа да ти измие краката .

  • - С ноктите си може да оре .

  • - Мръсен като бакалски тефтер .

  • - Заровил се като свиня в тор .

  • - Чист като помия .

  • - Няма по-сладко от съня .

  • - Каквото мислиш , такова сънуваш .

  • - От глад мре, а царски сънища сунува .

  • - Който вярва на сънищата, той пасе ветровете .

  • - Сънят е половин смърт .

  • - Да му дръпна един сън .

  • - Капнал съм за сън .

  • - Спи като окъпан .

  • - Спи като мъртъв .

  • - Спи като заклан .

  • - Всичкото до време, пиянството до гроба .

  • - Пиянството свършва човека полека -лека, а комарът изведнъж .

  • - Когото мразиш, помоли бог да се пропие .

  • - Виното и умния изомява .

  • - Виното и мъдрия подлудява .

  • - Виното прави човека не везир, а резил .

  • - Благословено вино – проклето пиянство .

  • - Вино сладко, гърло гладко, аз го не рача, то се навлача .

  • - Хубаво вино , лоша глава .

  • - Виното не седи в главата както в бъчвата .

  • - Виното и дядо разиграва .

  • - Не той играй, а виното .

  • - Виното рекло ; Копаят ме, живо ме закопават, ровят ме , отриват ме, обрязват ме, кършат ме, връзват ме, пръскат ме – мира ми не дават; като узрея – с крака ме тъпчат, наливат ме, разливат ме,, затварят ме в тъмница, с железни обръчи скована и аз все търпя; ала и аз кога вляза някому в главата и той ще види що има да си пати от мен !

  • - Виното рекло; мене ме мъчат, ама и аз ги мъча .

  • - Виното ръце няма, а за очи хваща .

  • - Вино, винце снощи си ме било, сега си ми мило .

  • - Първата чаша за здраве, втората - за радост, третата – за веселба, а четвъртата за лудост .

  • - Чашка по чашка, напърчи опашка .

  • - Който пие , той се и бие .

  • - Покрай чашата лесно се става юнак .

  • - Който винце попийва , глава си разбива .

  • - Който винце попийва , на ледеца поспива .

  • - Вино, вино, голо, продаде ми воло, а на брата дор и двата, пък на тате и колата .

  • - Капка по капка, а после и без шапка .

  • - Тази плоска ме е накарала да спя на рогозка .

  • - Чаша пълна, жена гладна .

  • - Когато мъжът е пияница, жената е мъченица .

  • - Да се напие мъж да се наплаче жена .

  • - Каквото изчука – изпука .

  • - Пила – пяла, плащала – плакала .

  • - Който на младини пирува, на старини ще робува .

  • - На попа окото е във виното .

  • - Пиян поп вино сънува .

  • - Пази боже от пиян поп и гнил дирек .

  • - И лудия бяга от пияния .

  • - Пази боже от пияна жена и бясна свиня .

  • - Дето видиш село от девет къщи и десет кръчми бягай от него .

  • - Механата е капан за пияниците .

  • - Село минува , кръчма не заминува .

  • - Нека ми е да цукна, та ако ще да пукна .

  • - Къде види бунар мижи с очи .

  • - Мокър дошъл кален си отишъл .

  • - Дето влезе сух не излиза .

  • - Мокър в бъчва влазя, а сух излазя .

  • - Да го утепаш от пет оки вино повече не може да изпие .

  • - Не е пияница оня, който много изпива, а който се напива .

  • - Колкото повече пие, толкоз повече жаднее .

  • - Който пие на вяра, два пъти се опива .

  • - Кога ще изтрезнея, та да се напия и аз като хората .

  • - Който , търси , намира, който пие , заспива .

  • - Пиян човек съдран чувал .

  • - Що мисли трезвен, пиян го казва .

  • - Мезето е сводник на ракията .

  • - Свърши се ракията, прекъсна се лакардията .

  • - В понеделник се бръснат пияниците .

  • - Както се харчат пари за вино и ракия, така да се харчеха и за наука, сиромасите нямаше да теглят такава мъка .

  • - Трезвият се не валя в калта, а пияният .

  • - Бистра водица мирна главица .

  • - Ако ти имаш вино за напиване, аз нямам глава за разбиване.

  • - Който пие, не мисли, който мисли, не пие .

  • - Що е лудо и пияно, все е наша рода .

  • - Кръчмарите му пазят парите .

  • - Заръчал да го закопаят под бъчвата .

  • - Смуче като смок .

  • - Много му граби свредела .

  • - Той е на градус .

  • - Малко недовтасал .

  • - Хванало го виното .

  • - Този дувар, мой, онзи дувар мой, дорде се завре под някой.

  • - Дръж, куме, у дувара .

  • - Люшка се от дувар на дувар .

  • - Залита на ляво и на дясно .

  • - Тесен му пътят .

  • - Пил е слабо вино , та го не държи .

  • - Паднал та поринал улицата .

  • - Ама се натряскал .

  • - Нарязал се като поп на задушница .

  • - Нажулил се здравата .

  • - Нацепил се мъжки .

  • - Мирише на бъчва .

  • - Наплюскал се .

  • - Натаралянкал се .

  • - Пиян като дърво .

  • - Мъртво пиян .

  • - Кьор кютюк пиян .

  • Извадено от книгата „ Български пословици и поговорки „

  • Издателство „ Наука и изкуство „ - 1986 год .


 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • -

  • -





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10315247
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1991
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031