Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2012 10:26 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 3142 Коментари: 0 Гласове:
1



v
  • АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

  • И ПОГОВОРКИ

  • / Продължение /

  • - Умният човек в яда се познава .

  • - Денят се свършва от тъмнина, а пък човекът от ядове .

  • - Който се люти бързо остарява .

  • - Лесно е да ядосаш човека, мъчно е да го усмериш.

  • - Лютият човек сам себе си яде .

  • - От яд - в ад .

  • - Бълва огън и жупел .

  • - Искри му излизат от устата .

  • - Беснее, като магаре от конски мухи .

  • - Разпенил се като бясно куче .

  • - Катран му капе от брадата ./

  • - Пий една студена вода да ти мине .

  • - Фучи, като усойница .

  • - Почервенял като пиперка .

  • - Наежил се като таралеж .

  • - Хванаха ме нервите .

  • - Яд го е та зъби скърца .

  • - Скърца, като колело без катран .

  • - Ще се изяде от яд .

  • - Притъмня ми пред очите от яд .

  • - Яд го е до умирачка.

  • - Ще се пръсна от яд .

  • - Не мога да се побера в кожата си .

  • - Изкара ме из търпение .

  • - Биволски инат носи .

  • - От инат очите му не видят .

  • - От инат главата му се пука .

  • - Излиза ли се на глава с него !

  • - С воля всичко се постига .

  • - Който няма воля, всичко му е неволя .

  • - Болни амбиции .

  • - На чужд гръб и сто тояги са малко .

  • - На чужд гроб без сълзи се плаче .

  • - Един ридае, друг нехае .

  • - Когото го боли главата, нека си търси цяр .

  • - Мил ми е, ама ако щеш го вземи .

  • - Все за теб мисля : кога те видя, тогаз ми дохаждаш на акъла

  • - Мокрият от дъжд не се бои .

  • - Не съм му бил на кръщенето та да му знам годините.

  • - Гори му сърцето, като желязо в лед .

  • - Сърцето му трепка като на мъртво куче опашката.

  • - Загрижил се като вълка за овцата .

  • - Обича го като лански сняг .

  • - Търси го като прилеп кандило .

  • - Отписал съм го от тефтера .

  • - Не съм изгорял за него .

  • - Изстина ми сърцето към него .

  • - Умрял съм за него .

  • - Вдигна ръце от него .

  • - Не мърда пръста си

  • - Много ми влиза в работата .

  • - Много ми е потрябвало .

  • - Да ми е мирна главата .

  • - Каквото ще да става !

  • - Пет пари не давам .

  • - Вълкът козината си мени, нрава си не мени .

  • - Вълкът овца не става .

  • - На дивеч яйцата и гълъб да ги мъти, все са си диви .

  • - Скърши присадено дърво отгоре, то пак ще покара диво и от долу .

  • - Мий колкото щеш катраника, той все си е катраник .

  • - По-лесно е да почерниш себе си, от колкото да измиеш арапина .

  • - Пременил се Илия, погледнал се – пак в тия .

  • - Лошо време се оправя, лош човек – никога .

  • - Гърбицата в гроба се оправя .

  • - Ще поумнее, когато му закука кукувица на гроба .

  • - Стигнал до вратата на гроба и пак не се оставя от лошото.

  • - Душа излезва, нрав не излезва.

  • - Бесели вълка,а той пак за овцете питал .

  • - Карали хайдука на бесиката, а той гледал , пак нещо да открадне .

  • - Какъвто бил някога, такъв е и всякога .

  • - Дето и да идеш все си ти .

  • - Дето да отиде врана все е посрана .

  • - Лошият човек и хаджия да е , пак е лош .

  • - Беят си е бей и без пари, а магарето си е магаре, ако ще да има пари с товари.

  • - Където думи не помагат, там и тояга не помага.

  • - Брашнен човал колкото и да го тръскаш, пак ще праши .

  • - Добър е господ, та си не сбира версиите .

  • - На гърба си да падне, пак носа ще си разбий.

  • - Все старата песен пее .

  • - Стара песен на нов глас .

  • - Хванала се лиса в капана, а очите и все в кокошките гледат.


 

Извадено от книгата „ Български пословици и поговорки“

Издателство „ Наука и изкуство „ - 1986 год.


 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • -

  • -

  •  
  •  


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10387586
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930