Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2013 15:33 - МЕЧТИ В ЛИЛАВО
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 26216 Коментари: 74 Гласове:
78


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   След като приключихме окончателно с приготвянето на документите, аз и Яна яхнахме джипа и отпрашихме към Пазарджик. До срещата с данъчните имахме още два часа и решихме да отидем до нивите с лавандула.
   Яна спечели проект за отглеждане на 450 дка лавандулови насаждения по мярка 121 към Министерство на земеделието с опция за финансиране и се хвърли в мътните води на земеделието с непоправим младежки ентусиазъм. Бях виждала нивите с лавандула на снимка, бях чувала от нея за красотата им и естествено за целия труд, който влага за да разработи проекта в „цвят лилав”, но това, което видях надмина очакванията ми.      Едно красиво поле, едно есенно слънце, един трактор и 50 цигани, който садяха лавандуловия разсад. 
   image      В началото бях скептична, все пак, за циганите битува схващането, че са мързеливи и немърливи по отношение на работата, но се оказа невярно. Всичките работници на полето работеха с невиждан ентусиазъм. Саденето на лавандула се оказа цяла наука.Първо се оформят редовете, след това се опъва въже, за да може всяко стръкче да се засади на 30 см от другото, нивата да изглежда подравнена и всяка туфа лавандула да има простор, за да може да се развие. С мотиката се изкопава малка дупка в земята, полага се разсада и след това се затъпква с ръка. Последващите движения ме накараха да се разсмея. Всеки, след като покрие дупката с пръст, скачаше отгоре, върху земята, сякаш играеха ръченица. Изглеждаше налудничаво. Всъщност се оказа, че това е способ, за да излезе въздуха от земята и лавандуловият разсад да бъде обгърнат здраво от пръстта. Из цялата нива всички подскачаха, смееха се, подхвърляха си закачки и се раздаваха. Чак несериозно беше, едно малко момиче, като Яна (та тя е само на двадесет и..), тежащо сигурно 45 килограма с мокри дрехи (сутринта в къщи здраво я натъпках с две домашни мекици и сладко от вишни, кожа и кости е станала покрай тези ниви), да управлява толкова хора. Толкова я слушаха. Като ги нахока, че са изкривили два реда, боже мой, как се вързаха, веднага се втурнаха да изправят редовете. Те бяха щастливи. Те искаха да работят и работеха и според мен го правеха с удоволствие. Колко малко е нужно. Тези пустеещи земи, някой с желание да се захване. Ето ги, насреща са, работливи и весели. Да не повярваш просто. Това са цигани. Как успя да ги социализира, да ги накара да работят с удоволствие. Те ще си научат цената, ако това стане практика, ще се научат, че могат и че не са им нужни подаяния, а работа. Много им се кара, но те я слушат и очевидно я уважават. Те дори се зарадваха, че отидохме да ги видим. Аз естествено, бях неподготвена, с рокля и кожухче на нивата, но нали съм счети, трябва да всявам респект.  
image      Скупчиха се около нас, като деца, всеки разказва нещо, зажужаха като пчели: -         Како, ние сме прости, аз нямам и осми клас и, ето ме на нивата. -         Не сте прости, казвам им, вие си имате своя природна интелегентност и нивата не е наказание. Виждам, че с удоволствие работите. - Опитах се да им повдигна самочувствието. Нямаха право да се чувстват унизени и непълноценни. Тук те бяха основният двигател на процеса. За един ден засадиха 27 дка с лавандула. И работата им спори.    Чак неудобно се почувствах. Аз слизам от колата с цигарата и кафенцето, а те работят, усмихнати и същевременно сериозни към това, което вършат. Идваше ми да хвана мотиката и да засадя поне едно стръкче лавандула, като тях. Ако знаете колко е красиво.    В нивата с тригодишните насаждения имаше една туфа с неостриган цвят. Яна го оряза и ми подаде букетчето, какъв божествен аромат!        Това исках да споделя, колко малко е нужно. Тук таме, някое стръкче инициатива, някоя чепчица искреност и вяра, някоя усмивка и топла дума и една нива с лавандула... Ако има хора като това момиче и се захванат със земята, няма да ни я изкупуват на безценица, няма да си я даваме на чужденците, защото няма да се продава. Ако всички се захванем с мечтите си и да ги реализираме, за да можем след като сме видели този изгрев    image   накрая да видим този залез на нивата....    image
...и да сънуваме тази пролет  
image
     или лятото, когато цъфти в лила...
 
image       Сега Ви оставям на дъжда, отново в лилаво ....




Гласувай:
80



1. tota - Мая,
20.11.2013 17:24
Ако знаехме какво сме загубили ние българите откъсвайки се от земята, никога нямаше да допуснем да бъде продавана. Там, където има жажда за работа има резултати. "Защото без поглед към земята, няма поглед към небето "- казва Атанас Буров.
Поздрави за Яна и сбъдване на мечтите в лилаво! Прекрасно е начинанието.

Поздрави и много усмивки и от мен. Да срещаме и изпращаме изгревите в мир!
цитирай
2. stela50 - Здравей, Майче ... колко тайни таланти още си скрила...
20.11.2013 17:32
и като агроном, и като репортер си страхотна !
Прочетох с удоволствие, обиколих нивката, усетих уханието
на лавандула... виждала съм цъфнала - приказна е...
Успех на Яна, незабравими преживявания сред лилавото поле,
чудесно е това, което прави !
Прегръдки за теб !
цитирай
3. tanelia - Браво на момичето и на хората, които работят с нея!
20.11.2013 17:33
Много късмет й желая! А на теб Мая много усмивки :)
цитирай
4. valeska - Колко малко ни е нужно понякога! Да ...
20.11.2013 17:40
Колко малко ни е нужно понякога! Да не гледаме на хората винаги с онова съмнение и укор, които вгорчават. Поздрави, Маконт!
цитирай
5. harvi - Толкова красиво си го разказала, като приказка!
20.11.2013 18:02
Интеграцията явно ще стане като приказката с неволята - чакали, чакали държавата да се намеси и накрая - сами намерили начина :))) Искрено се надявам това да проработи навсякъде. Аз знам от личен опит, че могат да бъдат верни приятели и усърдни в работата, ако не ги гледаш отгоре. А се възхищавам на всеки човек - млад или стар, който дръзне да влезе в завет със земята и го благославям от сърце! Дано и твоята Яна има голям успех в това начинание :)
цитирай
6. mt46 - Поздрави за хубавия постинг!...
20.11.2013 18:26
Да, много от ромите не са мързеливи, готови са да вършат всякаква "черна" работа, стига да има кой да ги наеме... Преди години и българите са /сме/ работили на нивите от малки...
цитирай
7. paciencia - Поздрави, Мая!
20.11.2013 19:16
Много приятно чувство остави у мен постингът ти- репортаж. Това момиче дава шанс на много хора да си изкарат хляба с труд. Нека успее!
Нека успеят всички предприемчиви хора с инициатива!
Благодаря за ведрото настроение и оптимизма, Мая!
цитирай
8. elineli - Дъхавичко
20.11.2013 19:40
на страничката ти, Маичка! Красивото в природата е много, но когато и хората помагат, може да стане истински прекрасно. Радвам се, че си била част от тази лИлавка картина. Успех на приятелчето ти! :)
цитирай
9. makont - Ние знаем, Ати, но тези, които ни управляват не знаят,
20.11.2013 19:54
tota написа:
Ако знаехме какво сме загубили ние българите откъсвайки се от земята, никога нямаше да допуснем да бъде продавана. Там, където има жажда за работа има резултати. "Защото без поглед към земята, няма поглед към небето "- казва Атанас Буров.
Поздрави за Яна и сбъдване на мечтите в лилаво! Прекрасно е начинанието.

Поздрави и много усмивки и от мен. Да срещаме и изпращаме изгревите в мир!

така се стече животът ни, че хукнахме към големите градове и съсипахме българското село. Аз и свалям шапка на това момиче, просто си нямате на представа колко много и струва да работи тази работа, но тя се бори, хвърчи всеки ден от София до Пазарджик и не се предава. Дано повече са като нея. Без мрънкане, без отчаяние. С рогата напред. И двете с нея сме телета, май си ни личи. Поздрави!
цитирай
10. ckarlet - Ама ти наистина си невероятна, Мая! ...
20.11.2013 19:54
Ама ти наистина си невероятна, Мая! Чак ми се прииска да съм на тази нива:)) Поздрави и за дамата, която е имала тази смелост да започне нещо толкова сериозно!
Поздрави, мила!
цитирай
11. makont - Таничка, нали сме телета с това малкото,
20.11.2013 19:56
stela50 написа:
и като агроном, и като репортер си страхотна !
Прочетох с удоволствие, обиколих нивката, усетих уханието
на лавандула... виждала съм цъфнала - приказна е...
Успех на Яна, незабравими преживявания сред лилавото поле,
чудесно е това, което прави !
Прегръдки за теб !

за това сме толкова талантливи. Ако знаеш веднъж един данъчен ме попита тя артистка ли е. Невероятна е. Радвам се, че ти хареса и усети дъха на лавандулата. Прегръдки и хубава вечер!
цитирай
12. makont - Благодаря ти, Тани,
20.11.2013 20:00
tanelia написа:
Много късмет й желая! А на теб Мая много усмивки :)

сигурна съм, че ще има късмет. Човек когато се бори няма начин рано или късно да не предизвика всички сили на доброто към себе си. Аз много я обичам и и стискам палци сега да се пребори и с фонда по мярката, за да осигурят финансирането вече в ефективни пари, а не като надежди. Голяма битка ще падне, вече работих с тях по мярка 123 и беше кошмар, докато ни преведоха парите. Но, ние сме хора оправни, инатлии и ще се преборим. Поздрави, прекрасна вечер ти желая!
цитирай
13. makont - Само обич и доверие, нищо друго,
20.11.2013 20:01
valeska написа:
Колко малко ни е нужно понякога! Да не гледаме на хората винаги с онова съмнение и укор, които вгорчават. Поздрави, Маконт!

циганите са много чувствителни и добри. Ако им покажеш малко уважение и те ще се раздадат за теб. Случвало ми се е да работя и сега видях същото в тези хора. Поздрави и много настроение и усмивки!
цитирай
14. makont - Здравей Харви, о, тя ще успее, сигурна съм,
20.11.2013 20:05
harvi написа:
Интеграцията явно ще стане като приказката с неволята - чакали, чакали държавата да се намеси и накрая - сами намерили начина :))) Искрено се надявам това да проработи навсякъде. Аз знам от личен опит, че могат да бъдат верни приятели и усърдни в работата, ако не ги гледаш отгоре. А се възхищавам на всеки човек - млад или стар, който дръзне да влезе в завет със земята и го благославям от сърце! Дано и твоята Яна има голям успех в това начинание :)

лошото е, че сега купува техника и тези операции, които се изпълняват на ръка сега, ще се правят от машина и тогава те ще останат отново без работа. А ако знаеш само това малко слабичко момиченце как кара трактора. Ами сега, като и докарат големия "Джон Дир", представям си я, тя няма да се вижда изобщо. Невероятно е и мен ме въодушевява, въпреки, че уж ми е минало времето на възторзите. Прегръщам те и ти желая спокойна и приятна вечер!
цитирай
15. makont - Правилно си сложил "черна" работа в кавички,
20.11.2013 20:07
mt46 написа:
Да, много от ромите не са мързеливи, готови са да вършат всякаква "черна" работа, стига да има кой да ги наеме... Преди години и българите са /сме/ работили на нивите от малки...

защото това не е черна работа. Това е съзидание. Посаждаш едно коренче и това е многогодишно растение, след това само жънеш цвят. Знаеш ли, че докато не купи машините, лавандулата се жъне със сърпове, като житото. Поздрави!
цитирай
16. makont - С две ръце, Вася, за всички които се борят и не се предават!
20.11.2013 20:10
paciencia написа:
Много приятно чувство остави у мен постингът ти- репортаж. Това момиче дава шанс на много хора да си изкарат хляба с труд. Нека успее!
Нека успеят всички предприемчиви хора с инициатива!
Благодаря за ведрото настроение и оптимизма, Мая!

Така трябва, аз не напразно го пиша този постинг, защото напоследък сме адски негативно настроени, едни сълзи, едно подсмърчане, няма надежда, България е загубена и ets. А това не е така, докато има такива млади хора, които (тя е учила в Германия, но се е върнала) не оставят родината си и са приели кръста да се борят тук и сега, България ще я бъде. Дано! Прегръдки!
цитирай
17. makont - Ама много лилаво, Ели и много дъхаво.
20.11.2013 20:11
elineli написа:
на страничката ти, Маичка! Красивото в природата е много, но когато и хората помагат, може да стане истински прекрасно. Радвам се, че си била част от тази лИлавка картина. Успех на приятелчето ти! :)

Благодаря и, изпращам ти прекрасният лавандулов аромат от сърце, придружен с много усмивки!
цитирай
18. makont - Да, Скарлет, усмихна ме с това "дама", вярно, че всъщност тя
20.11.2013 20:13
ckarlet написа:
Ама ти наистина си невероятна, Мая! Чак ми се прииска да съм на тази нива:)) Поздрави и за дамата, която е имала тази смелост да започне нещо толкова сериозно!
Поздрави, мила!

е една млада дама. Аз си я имам като дете. Дори и така си говорим на "Заяц". Ще успее, борбено момиче е. Радвам се, че и ти усети дъхът на лавандула, на поле и свобода. Прегръдки и прекрасна вечер!
цитирай
19. ivoki - От много години работя с цигани. Те ...
20.11.2013 20:24
От много години работя с цигани. Те дават от себе си това, което получават. Но има нещо с което не можем да се мерим с тях. НИЕ НЕ МОЖЕМ като тях да се радваме и веселим от ... най дребни неща.
Прекрасен постинг !!!!
цитирай
20. sestra - Обожавам я лавандулата.
20.11.2013 20:27
Този разказ ми прозвуча като от най-хубавите български години, за които са ми разказвали бабите ми. Ха дано всяко зло за добро :)
цитирай
21. metlichina - благодаря ти...
20.11.2013 21:26
за красивия залез, трогна ме написаното...
и музиката..
цитирай
22. faktifakti - Мая, страхотен постинг.
20.11.2013 21:54
Права си - ако се впрегне позитивизма и градивноста , ще се постигне по- голям резултат в излизане от батака.
Разказът ти е супер увлекателен, а относно циганите - ако ние сме на техния хал сигурно щяхме да сме окапали на 70%.
Сърдечен поздрав.
цитирай
23. karaiany - Ентусиaзъм му е мамата! По- зара...
20.11.2013 22:04
Ентусиaзъм му е мамата! По- заразяващ е от апатията със сигурност, но е рядък колкото тази лавандулова ливада.:)
Дано, дано! А историята с циганите ме впечатли. Всичко е в очилата!
Поздрави, Майче!:)
цитирай
24. martiniki - Поздрави на мадам Мая:)
20.11.2013 23:49
ХУбаво е да има такива лилави текстове:) Ухае невероятно лете покрай лавандуловите насаждения - цялото шосе е напарфюмирано зад ушите:)

http://dora-marta.blogspot.com/2011/06/blog-post_18.html

цитирай
25. hel - Цялата ми стая ухае на лавандула от ...
21.11.2013 01:06
Цялата ми стая ухае на лавандула от постинга ти. И аз познавах добри цигани.
Добра разказвачка си!
Поздрав на теб и Яна!
цитирай
26. missbeauty - От Мис Бюти
21.11.2013 07:35
Ето как България ще стане Франция! Поздравления, госпожо, за смелостта на начинанието. Лавандулата е едно от най-полезните етерични растения - помага и на външния вид и на душата.
Пожелавам ви много успехи, добра реколта и бърза реализация.
Поздрави, Мис Бюти
цитирай
27. tili - И аз си помечтах
21.11.2013 08:25
в лилаво :) Пожелавам 1000% успех на това момиче, Мая!
цитирай
28. makont - Благодаря ти, съгласна съм с теб,
21.11.2013 10:00
ivoki написа:
От много години работя с цигани. Те дават от себе си това, което получават. Но има нещо с което не можем да се мерим с тях. НИЕ НЕ МОЖЕМ като тях да се радваме и веселим от ... най дребни неща.
Прекрасен постинг !!!!

малката Яна ми е разказвала как понякога им купи кебапчета, биричка и след работа, пускат радиото от нейната кола и се започва такъв купон на полето. Те пеят, танцуват, цялата нива кънти от смях, както се казва "Храната прави борбата". Поздрави!
цитирай
29. makont - Здравей Стани, радвам се, че успях да те върна
21.11.2013 10:01
sestra написа:
Този разказ ми прозвуча като от най-хубавите български години, за които са ми разказвали бабите ми. Ха дано всяко зло за добро :)

в онези години и да се почувстваш добре. ДАНО, казвам и аз, ще ни бъде, да знаеш! Прегръдки и много усмивки!
цитирай
30. makont - Радвам се, че ти хареса,
21.11.2013 10:02
metlichina написа:
за красивия залез, трогна ме написаното...
и музиката..

а песента е любима на малката Яна, може би, защото е в лилаво... Усмивки и спорен и слънчев четвъртък!
цитирай
31. makont - Здравей Слънчево момиче,
21.11.2013 10:05
faktifakti написа:
Права си - ако се впрегне позитивизма и градивноста , ще се постигне по- голям резултат в излизане от батака.
Разказът ти е супер увлекателен, а относно циганите - ако ние сме на техния хал сигурно щяхме да сме окапали на 70%.
Сърдечен поздрав.

радвам се, че ти хареса и те заредих и теб с позитивизъм. Все пак в това е бъдещето ни, да се вземем в ръце и да действаме. С хленч нищо няма да постигнем. Прегръдки, слънце и дъх на лавандула!
цитирай
32. makont - От очилата ще да е, моите са черни, обаче гледат в лилаво.
21.11.2013 10:07
karaiany написа:
Ентусиaзъм му е мамата! По- заразяващ е от апатията със сигурност, но е рядък колкото тази лавандулова ливада.:)
Дано, дано! А историята с циганите ме впечатли. Всичко е в очилата!
Поздрави, Майче!:)

Усмивки, Караяни и няма да се даваме, надежда има и ентусиазъм има.
цитирай
33. makont - Здравей Доре,
21.11.2013 10:43
martiniki написа:
ХУбаво е да има такива лилави текстове:) Ухае невероятно лете покрай лавандуловите насаждения - цялото шосе е напарфюмирано зад ушите:)

http://dora-marta.blogspot.com/2011/06/blog-post_18.html


изпратих Ви малко лилави усещания и прекрасен аромат и се радвам, че усети. А за мадам, направо не бях в свои води с тази екипировка, откъде да знам, че ще свърнем към нивите. С дънки и кларкове по-щеше да ми тичка. Но нали пусто уважение към данъчните, все пак отивахме на ревизия. Ако бях хванала мотиката, представяш ли си да садиш лавандула с рокля. Усмивки!
цитирай
34. makont - Благодаря ти, Ели!
21.11.2013 10:51
hel написа:
Цялата ми стая ухае на лавандула от постинга ти. И аз познавах добри цигани.
Добра разказвачка си!
Поздрав на теб и Яна!

Радвам се, че усети. Усмивки и слънчев и спокоен четвъртък!
цитирай
35. makont - Здравей Мис Бюти,
21.11.2013 10:53
missbeauty написа:
Ето как България ще стане Франция! Поздравления, госпожо, за смелостта на начинанието. Лавандулата е едно от най-полезните етерични растения - помага и на външния вид и на душата.
Пожелавам ви много успехи, добра реколта и бърза реализация.
Поздрави, Мис Бюти

да, полезно растение и не само за козметика, оказва се, че остатъка от дестилата съдържа антиканцерогенни свойства. Вече се работи по този въпрос, дано изнамерят някакво лекарство, което би спасило хиляди хора. Поздрави!
цитирай
36. makont - Тили, ще успее,
21.11.2013 10:54
tili написа:
в лилаво :) Пожелавам 1000% успех на това момиче, Мая!

вярвам го. В лилаво и с дъх на лавандула да ти е целият ден! Усмивки!
цитирай
37. makont - Здравейте, това най-го умеем, като видим нещо хубаво
21.11.2013 10:56
анонимен написа:
Все пак е добре ,че правите нещо и дано тази земя да не попадне в ръцете на чужденци за да я отровят и съсипят от свръхупотреба.Песимизма ми е защото на полето се трудят само цигани а не работливи българи-собственици.В това плодородно поле което е хранило народа ни не се отглежда днес храна а една техническа култура която все пак е предимно за износ.Магазините ни са пълни със скъпи плодове и зеленчуци от внос с влошено качество пръскани с какво ли не и дори ГМО,а нашата земя пустее или се правят хаотични опити с какво ли не след като хилядолетния ни земеделски опит е показал какво къде вирее най-добре.Все повече най-ценната ни земя се използва за какво ли не и непрекъснато намалява като огромна част от нея губим невъзвратимо.Точно за това тази която все още съществува трябва да се използва най-рационално като непретенциозните култури се отглеждат на ниско продуктивни земи и маломерни парцели ,трудно подаващи се на механизация А на първокачествените земи се отглеждат зеленчуци и други култури за изхранване които ще имат там добри добиви.Те изискват и повече работна ръка ,осигуряват заетост на население живеещо близо и даващи шанс процеса на обезлюдяване не само да се забави но и да се върне обратно и то не само по селата а и в градовете при преработката .

и да ни налегне песимизъм. Ама защо лавандула, а не домати, примерно. Ами защото с това се е захванала и дай Боже да успее. По-добре от нищо, нали. Не убивайте белите ластовици още в началото на полета с отровата на песимизма, МОЛЯ! Усмивки Ви изпращам!
цитирай
38. gocho52 - Успех,момичета!!!...
21.11.2013 11:06
Бог обича смелите...
цитирай
39. dorichela - Страхотен избор на песен, а и сиг...
21.11.2013 11:22
Страхотен избор на песен, а и сигурно ще е прекрасно да видиш този цвят лилав, когато му дойде времето :) Поздрави!
цитирай
40. makont - АбсАлютно, а за момичетата, ще черпя,
21.11.2013 11:42
gocho52 написа:
Бог обича смелите...

аз де, Яна си е направо дете. Усмивки!
цитирай
41. makont - ВЪрхът е Дорич,
21.11.2013 11:43
dorichela написа:
Страхотен избор на песен, а и сигурно ще е прекрасно да видиш този цвят лилав, когато му дойде времето :) Поздрави!

и "Уф че мириши...". Усмивки за теб и умната с превземането на изпитите!
цитирай
42. scarlety - Aбе, Майски,
21.11.2013 12:25
как можа да пишеш в профила си в Интереси: Безинтересна??
Интересни занимания имаш, а още по интересни мисли се въртят в главата ти- днешните са позитивни в цвят лилав! :))
Усмивки!:)
цитирай
43. makont - Ох, Ади, това е за заблуда на противника, за да не ме полазят
21.11.2013 13:06
scarlety написа:
как можа да пишеш в профила си в Интереси: Безинтересна??
Интересни занимания имаш, а още по интересни мисли се въртят в главата ти- днешните са позитивни в цвят лилав! :))
Усмивки!:)

много, много. Така като си безинтересна и си правиш каквото си искаш, никой не се интересува от теб. А какви мисли ми се въртят в главата, обикновено добри и градивни, но понякога, майко мила. Сега съм ви приготвила един коледен постинг, да видиш как и по глупостите ме бива и едно мръснишко подсъзнание. Усмивки от мен, Адич и много, много слънчице, настроение и защо не аромат, лилав!
цитирай
44. him - :)
21.11.2013 14:20
По-хубав пост не бях чел от доста време. Поздрави.
цитирай
45. makont - Радвам се, че ти хареса.
21.11.2013 14:52
him написа:
По-хубав пост не бях чел от доста време. Поздрави.

От време на време трябва и нещо хубаво да се случва и да пишем за него. Усмихнат ден!
цитирай
46. vandela007 - Поздрав и от мен!
21.11.2013 17:04
И от сърце се радвам на такива млади като твоята Яна! Мнооого успех й желая! :)
цитирай
47. monaliza121 - Виж ти, писала си за истинска лав...
21.11.2013 18:09
Виж ти, писала си за истинска лавандула,
аз си помислих за едни други лавандули
в цвят лилав.
Сега ще извадя най-положителните си
мисли. Всичко е добре, когато започва добре!
Поздрав, Мая!:)
цитирай
48. vostroto - Привет, Маконт!Хареса ми пос...
21.11.2013 18:22
Привет, Маконт!
Хареса ми постингът ти, изпълнен с оптимизъм, и донякъде даващ дори идеи за решения на проблеми, на фона на модерното безконструктивно ругаене по всичко българско.
Радвам се, че има ентусиасти като това момиче, и й пожелавам успех!
Иначе според мен големият проблем при земеделието е пазарът. Той много зависи и от държавната политика, чиято работа е да защити родното производство. Във всички "бели" държави е така. Трудно биха се реализирали наши продукти (колкото и да са качествени), при положение, че са по-скъпи от вносните (макар и чудовищно фалшиви и отровни дори).
Навремето нямахме проблем нито с пазара (необятния съветски), нито с конкуренцията (БДС). Сега държавата трябва да намери решение на тези липси, а не да се чудим как да успеем в нещо въпреки нея...
Но аз май се поотплеснах:).
Още веднъж, успех!
цитирай
49. magnoliya - Представям си полето с цъфналата ...
21.11.2013 20:45
Представям си полето с цъфналата лавандула, усещам и аромата и, въпреки че отдавна прецъфтя. Имам я в градинката си и всяко лято и се наслаждавам.
Приятно ми е, че тома младо момиче упорито се е хванало за работа и ще успее.
Поздрави за поста, беше ми много приятно при теб!
цитирай
50. flymore - Честит празник, makont!
21.11.2013 22:26
Удивление изпитах, изчитайки постинга, потапяйки се в лилавата прелест на ароматно ухаещата лавандула.
Да е здрава щерката, борбена и несломима в морето - живот!
Късмет и благослов пожелавам!
Поздрави, мила!
цитирай
51. cinderellathespy - :)
21.11.2013 23:18
Супер разказ, Майче! Благодаря ти, че сподели изживяването с нас, с мен...
Обичам историите за връзката на човека с природата и усещанията, които дОсега със земята създава...
През лятото приятелката ми фотографка - Звездица снима дъщеричката си в едно лавандулово поле, някъде до морето...
Поздравявам те с едно клипче, което направих със снимките и те прегръщам топличко :))

Ели

Житно-лавандулово...
http://vbox7.com/play:9105e5417d
цитирай
52. dorichela - аааа,
21.11.2013 23:41
аз моите изпити съм ги превзела на времето :) една приятелка ги бори още :)
цитирай
53. megg - Стръкчето инициатива
22.11.2013 12:01
посадено с желание и вяра, че човек прави нещо хубаво, добро ... и - ето го плодът - радост, красота, ухаещи в лилаво!
Поздрав и за двете, Мая, така ви се зарадвах!
И прегръдки! :)
цитирай
54. makont - Хей, Ваничка, къде изчезна ти,
22.11.2013 15:33
vandela007 написа:
И от сърце се радвам на такива млади като твоята Яна! Мнооого успех й желая! :)

радвам се, че те зарадвах, ако можехме, така, всеки един от нас да зарадва някой друг, другия друг и...ще настане всеобща радост. Може, нали! Прегръщам те!
цитирай
55. makont - Тинче, разсмя ме! За онез другите лавандули всички пишат,
22.11.2013 15:36
monaliza121 написа:
Виж ти, писала си за истинска лавандула,
аз си помислих за едни други лавандули
в цвят лилав.
Сега ще извадя най-положителните си
мисли. Всичко е добре, когато започва добре!
Поздрав, Мая!:)

но те не разбират, не могат да доловят лавандулестото в себе си и си мислят, че са рози. А истинската лавандула си е друго нещо, всъщност как са могли да използват това красиво и дъхаво разтение за изриза "Голяма лавандула си", не се връзва, но е придобило популярност. Усмихвам ти се!
цитирай
56. makont - Спокойно, и пазари има,
22.11.2013 15:38
vostroto написа:
Привет, Маконт!
Хареса ми постингът ти, изпълнен с оптимизъм, и донякъде даващ дори идеи за решения на проблеми, на фона на модерното безконструктивно ругаене по всичко българско.
Радвам се, че има ентусиасти като това момиче, и й пожелавам успех!
Иначе според мен големият проблем при земеделието е пазарът. Той много зависи и от държавната политика, чиято работа е да защити родното производство. Във всички "бели" държави е така. Трудно биха се реализирали наши продукти (колкото и да са качествени), при положение, че са по-скъпи от вносните (макар и чудовищно фалшиви и отровни дори).
Навремето нямахме проблем нито с пазара (необятния съветски), нито с конкуренцията (БДС). Сега държавата трябва да намери решение на тези липси, а не да се чудим как да успеем в нещо въпреки нея...
Но аз май се поотплеснах:).
Още веднъж, успех!

тя индустрията за разкрасяване е неразорана нива по отношение на лавандулата, да не говорим за фармацевтиката. Осмен тома малкото се е хвърлило ентусиазирано не само с давата крака, но и с двата си рога (пред телец няма път без изход), така, че цикълът е затворен. Поздрави!
цитирай
57. makont - Радвам се, че ти беше приятно,
22.11.2013 15:40
magnoliya написа:
Представям си полето с цъфналата лавандула, усещам и аромата и, въпреки че отдавна прецъфтя. Имам я в градинката си и всяко лято и се наслаждавам.
Приятно ми е, че тома младо момиче упорито се е хванало за работа и ще успее.
Поздрави за поста, беше ми много приятно при теб!

едно Цвете не може да не грейне, когато става дума за цвят. Усмивки и слънчев и спокоен ден!
цитирай
58. makont - Здравей и благодаря,
22.11.2013 15:42
flymore написа:
Удивление изпитах, изчитайки постинга, потапяйки се в лилавата прелест на ароматно ухаещата лавандула.
Да е здрава щерката, борбена и несломима в морето - живот!
Късмет и благослов пожелавам!
Поздрави, мила!

дано има късмет и цялата Божия благословия я стигне. Тя не ми е дъщеря, но това не ми пречи да я обичам точно по този начин, имайки предвид разликата във възрастта, така, че в този смисъл, наистина ми е дъщеря. Усмивки!
цитирай
59. makont - Ели, всред лавандуловия цвят, това малко красиво създание е направо като ангел!
22.11.2013 15:46
cinderellathespy написа:
Супер разказ, Майче! Благодаря ти, че сподели изживяването с нас, с мен...
Обичам историите за връзката на човека с природата и усещанията, които дОсега със земята създава...
През лятото приятелката ми фотографка - Звездица снима дъщеричката си в едно лавандулово поле, някъде до морето...
Поздравявам те с едно клипче, което направих със снимките и те прегръщам топличко :))

Ели

Житно-лавандулово...
http://vbox7.com/play:9105e5417d

Лавандулата в клипчето вече е на няколко години и си личи, виж туфата цвят колко е голяма, почти до раменете на детето. Това е растение, което изисква време и през времето иска обич. Но когато я получи, веждаш резултата. Радвам се, че ти хареса. Прегръщам те и ти изпращам мнооого усмивки и аромат на лавандулов цвят!
цитирай
60. makont - Тъй де, Дорич, ти си моята гордост и изобщо не се съмнявам в теб,
22.11.2013 15:47
dorichela написа:
аз моите изпити съм ги превзела на времето :) една приятелка ги бори още :)

за приятелката идеше реч. За теб изобщо не се притеснявам, ти си страхотна! Усмивки!
цитирай
61. makont - Сърдечно ти благодаря, Мег,
22.11.2013 15:49
megg написа:
посадено с желание и вяра, че човек прави нещо хубаво, добро ... и - ето го плодът - радост, красота, ухаещи в лилаво!
Поздрав и за двете, Мая, така ви се зарадвах!
И прегръдки! :)

някъде по-горе написах, че щом една радост е предизвикала друга радост...ех, така трябва. Дано повлече крак радостта от инициатевата, а не другите негативни чувства. Дано стане заразително. Прегръщам те Мег!
цитирай
62. zvezdichka - Eх Майче,
23.11.2013 09:14
В твоите постинги има толкова топлина, сила, надежда! Те винаги носят слънце в блога и в душите на четящите и докосват. Благодаря ти за този разказ! Толкова зрънца има в него. А в едно зрънце посято с надежда има толкова радост след време. Вярно е, че има труд, усилие, но важното е, че накрая труда се увенчава с победа. А мечтите са, за да ги прегръща човек. Бъди щастлива мила. Толкова топло ми стана в твоята къщичка, която не бях посещавала дълго време...
Прегръщам те!
И желая успех в инициативата на твоята малка приятелка!
цитирай
63. joysii - Знаеш ли, Маки, вероятно много от ...
24.11.2013 10:21
Знаеш ли, Маки, вероятно много от днешните безработни хорица в града, биха обработвали земята ни с любов и всеотдайност, АКО навремето тя не им беше отнета насилствено и техните дядовци и баби не бяха натирени да работят в заводите в града и да живеят в едностайни апартаментчета.
Сега връщането назад е мноооого трудно.
Когато преди няколко години майка ми си върна земите на рода/на дядо й/тя изобщо не знаеше какво да прави с тях. Наскоро ги продаде.Даже ако имаше възможност да ги продаде на чужденци, по-скъпичко, щеше да е безкрайно доволна - и тя , и ние.
Такива ми ти работи по повод на "скъпоценната" ни земя.
Поздрави, миличка.
цитирай
64. makont - Звездиче, просто не знам какво да ти кажа,
26.11.2013 15:30
zvezdichka написа:
В твоите постинги има толкова топлина, сила, надежда! Те винаги носят слънце в блога и в душите на четящите и докосват. Благодаря ти за този разказ! Толкова зрънца има в него. А в едно зрънце посято с надежда има толкова радост след време. Вярно е, че има труд, усилие, но важното е, че накрая труда се увенчава с победа. А мечтите са, за да ги прегръща човек. Бъди щастлива мила. Толкова топло ми стана в твоята къщичка, която не бях посещавала дълго време...
Прегръщам те!
И желая успех в инициативата на твоята малка приятелка!

ти си най-земният човек в този блог, с най-истинската ценностна система. В твойте постинги също всичко е пълно. Радвам се на твоята съпричастност и се надявам, наистина повече зрънца да бъдат засадени, зрънца надежда от зрънца идеалисти, за да се роди най-после плодът, който ще ни изведе от дъното. Прегръщам те момиче и ти желая много щастие и обич!
цитирай
65. makont - Знам, Джойс. И ние продадохме земята, оставена от дедите.
26.11.2013 15:33
joysii написа:
Знаеш ли, Маки, вероятно много от днешните безработни хорица в града, биха обработвали земята ни с любов и всеотдайност, АКО навремето тя не им беше отнета насилствено и техните дядовци и баби не бяха натирени да работят в заводите в града и да живеят в едностайни апартаментчета.
Сега връщането назад е мноооого трудно.
Когато преди няколко години майка ми си върна земите на рода/на дядо й/тя изобщо не знаеше какво да прави с тях. Наскоро ги продаде.Даже ако имаше възможност да ги продаде на чужденци, по-скъпичко, щеше да е безкрайно доволна - и тя , и ние.
Такива ми ти работи по повод на "скъпоценната" ни земя.
Поздрави, миличка.

Беше безмислено да я обработваме. Нямахме тази обич към земята и това познание, какво да правим с нея. Нишката е скъсана. Но малката Яна, сякаш е в свой води, за това и се радвам. Нещичко е останало неунищожено и в моята душа, щом така ме въодушеви това, което момичето прави, но май за нас вече е късно. Поздрави и много слънчево настроение, въпреки снега!
цитирай
66. monna1 - Само така....
26.11.2013 19:17
Ние сме селски народ. Имаме райска земя, която трябва да бъде обработена.
Само с поглед назад, към селото и земята ще излезем от кризата.
Чифлик до чифлика , селски туризъм, чиста земя, води и реколта - така виждам
аз бъдещето на страната ни. Имам предвид Холандия - цветопроизводство без
да имат земя и какъв стандарт поддържат!....
цитирай
67. mileidi46 - !!!
26.11.2013 21:24
Знаех си аз...
Като стана президент..вече съм решила да те правя министър на финансите!!:)))
Виж по- предишният ми постинг:))
Ние видинчанките трябва да се подържаме!!
Супер си мила!!Прегръдка!
цитирай
68. vilish - Позакъснял поздрав в лилаво! ;)
27.11.2013 01:42
За постинга, Мая, за ентусиазма и заразяващата надежда и вяра в промяната, която ще донесат децата ни - тези като малката Яна!
цитирай
69. makont - Надявам се и ние да станем страна за чудо и приказ,
27.11.2013 14:46
monna1 написа:
Ние сме селски народ. Имаме райска земя, която трябва да бъде обработена.
Само с поглед назад, към селото и земята ще излезем от кризата.
Чифлик до чифлика , селски туризъм, чиста земя, води и реколта - така виждам
аз бъдещето на страната ни. Имам предвид Холандия - цветопроизводство без
да имат земя и какъв стандарт поддържат!....

силно се надявам. С тази красива природа, с тази плодородна земя, е хората са ни малко обезверени и неинициативни, но ще го бъде. Усмивки и благодаря за хубавия коментар.
цитирай
70. makont - Само така, Милейди, ще видиш как ще има пари за всичко,
27.11.2013 14:52
mileidi46 написа:
Знаех си аз...
Като стана президент..вече съм решила да те правя министър на финансите!!:)))
Виж по- предишният ми постинг:))
Ние видинчанките трябва да се подържаме!!
Супер си мила!!Прегръдка!

защото аз съм особен счети, моята максима е не "Няма как да стане", а "Ще намеря начин да стане". Усмивки и щъкай из Коледните базари и пускай снимки, при вас е много красиво. В София украса още почти няма.
цитирай
71. makont - Малката Яна е едно невероятно порасло момиче, по начина си
27.11.2013 14:53
vilish написа:
За постинга, Мая, за ентусиазма и заразяващата надежда и вяра в промяната, която ще донесат децата ни - тези като малката Яна!

на поведение, на мислене. Често и аз се уча от нея. Все още имам нейния ентусиазъм и заедно успяваме да се преборим с различни ситуации, които касаят моята компетентност, и то доста успешно, но тя просто е фурор. Прегръдки и усмихнат ден!
цитирай
72. djani - Ах, този цвят лилЯв...
27.11.2013 16:07
Според физиката лилавия, виолетовия, или пембяния цвят се получава от смесването на два противоположни цвята от спектъра - син и червен. И при теб се е получила интересна антитеза от смесването на понятието земеделски труд и цигани, като селски труженици. Но срещат се и такива "парадокси". Зависи от хората. В селото, където имаме наследствена къща има цигански дворове, подредени по добре от българските и пълни с животни, но и такива, в които не садят дори лук и чесън. Като в стария сръбски филми - "Имало и щастливи цигини". Явно има и работливи...
цитирай
73. makont - Има, Джани, не можеш да си представиш как се
27.11.2013 16:15
djani написа:
Според физиката лилавия, виолетовия, или пембяния цвят се получава от смесването на два противоположни цвята от спектъра - син и червен. И при теб се е получила интересна антитеза от смесването на понятието земеделски труд и цигани, като селски труженици. Но срещат се и такива "парадокси". Зависи от хората. В селото, където имаме наследствена къща има цигански дворове, подредени по добре от българските и пълни с животни, но и такива, в които не садят дори лук и чесън. Като в стария сръбски филми - "Имало и щастливи цигини". Явно има и работливи...

раздават, като им окажеш малко доверие. Май си прав, противоположностите се събират и винаги се получава съвършенство, лилавата лавандула и цигани и работа са в действие. Усмивки!
цитирай
74. alexs - Браво това е начина да се оправи Б...
29.11.2013 22:50
Браво това е начина да се оправи България!!!
За съжаление се нагледах и на лоши примери, когато се съсипваха цели заводи и земелски стопанства хората оставаха без работа и обречени на мизерия поради алчноста малака група от хора които разграбиха страната ни .....
Поздрави!
цитирай
75. makont - Тя, алчността и сега я има, Алекс, но все пак има такива
01.12.2013 11:53
alexs написа:
Браво това е начина да се оправи България!!!
За съжаление се нагледах и на лоши примери, когато се съсипваха цели заводи и земелски стопанства хората оставаха без работа и обречени на мизерия поради алчноста малака група от хора които разграбиха страната ни .....
Поздрави!

рационални зрънца, които правят нещо, който няма да позволят България да бъде затрита, искренно се надявам. Благодаря ти и хубав уикенд!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032524
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031