Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2012 18:36 - СТИХОВЕ НА ПОЕТИ ОТ ВРАБЕВО
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 1126 Коментари: 0 Гласове:
0



v

 

 

СТИХОВЕ НА ПОЕТИ ОТ ВРАБЕВО

ПАВЕЛ БОРЖУКОВ – БОРЖИ

Стихове от стихосбирката “ВМЕСТО ВЕЧНОСТ -

ЛЮБОВ - 2008 Г.

 

  • * С Л Е Д Т Е Б *

  • Сърцето ми спря

  • на разсъмване.

  • Спря от стоустата болка

  • захапала моята обич.

  • Усетих как спира

  • огромна и празна

  • най-празната нощ.

  • Не вярвах дори,

  • че може да стане без теб,

  • да цъфнат дърветата,

  • да вият гнездо в самото небе

  • ятата пред пролет.

  • Повярвах в Големия взрив

  • на нашата малка вселена,

  • запратил душите ни

  • в различни галактики.

  • И мигом разбрах,

  • че няма и няма

  • любовно прераждане

  • приживе.

  • Сърцето ми спря

  • на разсъмване.

 

 

* П Р И Ч А С Т И Е *

  • Да хвърли камък, който няма грях,

  • тогава ме съдете за отричане

  • от вярата, която пропилях,

  • насилвайки се да обичам.

  • По някога любезничъл съм силом,

  • разтягал съм насилена усмивка,

  • тешил съм друг за сълзите пресилени

  • и пряко сили някой съм здрависвал.

  • И празнодумно с дребни хора

  • съм сядал обезсилен на вечеря -

  • във делничната преумора

  • надявал съм се обич да намеря.

  • Животът ни така в невяра се оттича

  • и на смъртта разчитаме за нов.. .

  • Човек не може силом да обича,

  • но насила се живее за любов.

 

* И З Ц Е Л Е Н И Е *

  • Ще продължаваш ли да ме обичаш,

  • ако призная греховете си,

  • във миговете, когато се отричах

  • от любовта и от сърцето си ?

  • Ще продължаваш ли да ме обичаш,

  • ако призная колко вечери

  • с приятели и със момичета

  • се вричах до обреченост.

  • Не съм светец във любовта,

  • не търся святост в този свят,

  • но ти надви самия Сатана -

  • спаси ме от неведом ад.

  • * П И П Н Е Ш К О М *

  • Все към тебе, моя сетна обич

  • от предпреживе вървя

  • с две зелени клонки пипнешком -

  • търся живата вода

  • в извора на нечие сърце

  • да отпия глътчица любов.

  • В този дълъг път към теб

  • ще ми стигнат ли звезди

  • сам да стигна в оня замък,

  • в който спиш от сто години?

  • Не залутан принц със рядка кръв,

  • а обръгнал скитник като мен

  • ще отприщи извора потулен

  • зад пресъхналите устни.

  • Вече вехнат клонките безлистно -

  • само със протегнати ръце,

  • без звезди и свещ

  • продължавам пипнешком

  • все към тебе, моя сетна обич.

 

  • * ЛУННО МОМИЧЕ *

  • Седма нощ луната се съблича гола

  • да преплува висналия океан,

  • седма нощ те чакам и се моля

  • да удавиш в океана своя свян.

  • Да се залюлеем сред звездите

  • и заченем в пустоща живот -

  • малка е Замята за душите

  • вихрени от шеметна любов.

  • Да застелеш ложе със косите си,

  • вплетени във лунния атлаз

  • и да рухне звезден дъжд в очите ти,

  • да удави времето във нас.

  • Но луната вече се облича -

  • мокра, прекосила океана...

  • Седем нощи лунно те обичам,

  • тебе все те няма, няма, няма...

  •  
  • * Ф А Т А Л Н О *

  • Светулките в очите ти

  • разпалиха на лятото пожара

  • и пламнаха наоколо тревите

  • под стъпките на вятъра-нестинар.

  • Кръжаха поднебесни птици

  • от залеза обжарени,

  • видях светулките в очите ти

  • и сам се хвърлих във пожара.

 

  • * ПРЕЗ ПРОЗОРЕЦА *

  • Денят – жар птица, от гнездото си

  • разпери над морето перушина,

  •  

  • почука с клюн да видя през стъклото

  • разлистилата се смокиня.

  • А бризът – вече възвръщенец,

  • задъхан до смокинята притича

  • и зашептя във крехките листенца:

  • “Обича ме, не ме обича...”

  • Разкрилен хукна пак подир деня

  • да стигне приказната птица,

  • душата ми след него зашептя:

  • “Обича ме, не ме обича...”

 

  • * ДО КОЛЕНЕ В ЗАЛЕЗА *

  • Подтискам прежната си памет

  • предприживе лика ти съхранила,

  • нагазил съм до колене в залеза,

  • а ти изгряваш със любовна сила.

  • Не знам кога съм те обичал,

  • навярно в някой друг живот -

  • познах те по гласа на птица

  • сред клоните на пеещо дърво.

  • Животът тленен пак ни срещна

  • с нищожна разлика във Времето -

  • една човешка възраст мимолетна -

  • ти в изгрева, а аз преминал хребета.

  • И коленича за последно

  • с обърната назад глава:

  • “О, Господи, ако душата е нетленна,

  • защо сме тленни в любовта !”

 

  • * БОЛКА ОТ ПРЕЛЕСТ *

  • Колко са ниско звездите над теб,

  • сякаш те сливат с друга вселена -

  • тъй си уж близко, а тъй си далеч,

  • болка си , мила , ах, болка от прелест !

  • Ти си вълната, изгряла по залез,

  • в пяна с коси разпилени,

  • в теб до сърцето потъвам и аз

  • болка си, мила, ах, болка от прелест !

 

 

  • * О П И В А Н Е *

  • На Антонио и Албена

  • Когато пия с тебе вино,

  • усещам корените на лозата

  • и сякаш пия сочина

  • от бъчвата вълшебна на земята.

  • Отпивам от причастието свято

  • с молитвен тост към боговете

  • да ме благославят, когато

  • на свещи пия вино с теб.

  • Когато пия с тебе вино,

  • усещам да прелива в здрача

  • самото ти сърце любима -

  • поднесена до устните ми чаша.

 

  • * Д И В А Л О З А *

  • Дива си, мила, дива лоза -

  • само тя тъй се вее,

  • както ти виеш снага,

  • само от теб се опивам,

  • както от нейния цвят.

  • Като нея замаяна

  • ти се провираш през клони

  • на луди желания

  • и стигаш светая светих

  • в душата ми блудна и гола.

  • Като нея копнееш за плод

  • заченат в горещото лято,

  • затуй ти е нужна любов

  • на луднал човек и на вятър.

  • Знам, че си дива -

  • дива лоза,

  • буйнали с порив нагоре,

  • мене ми стига

  • да бъда лозаря,

  • който отглежда

  • твоите диви гроздове.

 

* НЕДОПИСАНО СТИХОТВОРЕНИЕ *

  • Ако беше със теб

  • някой друг вместо мен,

  • може би щеше да пише

  • лунни сонати за арфа

  • или рисува дъгата,

  • а ти да изгряваш под нея.

  • Аз пък все пиша едно

  • незавършено още

  • стихотворение в бяло

  • с накъсани ритми,

  • но искам да бъде

  • най-хубавото ми

  • стихотворение.

  • Искам те цялата в него,

  • със всичко , което си ти -

  • до последния атом.

  • Но нещо все ми убягва,

  • потъва в безкрая,

  • до който никой не стига,

  • нещо от нощите,

  • в които никой не спи.

  • Знам, никога няма

  • да стигна до него

  • и да напиша

  • най-хубавото си

  • стихотворение.

 

 

* * *

  • Всеки живот е орисан

  • от Времето.

  • Ако е писано

  • във Вечната книга

  • в апокалипсиса да мрем,

то ЛЮБОВТА

вместо вечност ни стига.

 

 

    * НЕЗАВЪРШЕНО СТИХОТВОРЕНИЕ В БЯЛО *

  • Едно “незавършено “ според автора, стихотворение излъчва основното послание на тази книга. Това е стихотворението, което влюбените хора дописват през целия си живот.

  • От както се помним, от Адам и Ева, та до наши дни, “хората все търсят думи за любов и умират с отворени очи”. В този смисъл, може да се каже, че цялата книга е едно “недописано стихотворение “,

  • търсене на изказ на най-съкровеното човешко чувство. Това впечатление се подсилва от взаимното допълване на класическите форми с хайку поезията. Павел Боржуков прилага похвата

  • на съчетаването им в три поредни книги и в едно с използването на глаголическите букви постига един собствен стил, който предава своеобразен облик на неговата поезия.

  • “Вместо вечност – любов” е книга, която сякаш остава отворена след прочитането и. Последните стихове на повече от творбите не звучат като финални акорди, а като тонове, които резонират в читателската аудитория с нови звуци и багри.

 

Виолета Събева

 

 

Стихове от стихосбирката на Павел Боржуков -

Боржи - “ВМЕСТО ВЕЧНОСТ - ЛЮБОВ “ - 2008Г.

 

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10354145
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930