Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2012 15:31 - СТИХОВЕ НА ПОЕТИ ОТ ВРАБЕВО
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 1186 Коментари: 0 Гласове:
0



vv

 

СТИХОТВОРЕНИЯ НА ПОЕТИ ОТ ВРАБЕВО

ХРИСТО ЙОАКИМОВ – стихотворения от

Стихосбирката “ В Е Ч Е    З Н А М “

 

# К Р А Ч К А #

Искам да вярвам:

всяка крачка,

която правим

във времето,

може да носи въздуха

на приятелската дума.

През лятото ще събираме ручеи,

без да знаем,

че сме в началото на реката,

която преминава

покрай изоставени селища

и покрай влюбени !

 

 

# КОГАТО БЯГАШ #

Тишината става

все по-крестяща,

когато бягаш в нея.

Звуците

могат да бъдат искрящи,

но не за мен, Боже,

не за мене .

 

 

 

# О С Т Р О В #

Последните лъчи на залеза -

светулка на деня

във идващия мрак.

Да тръгнеш към доброто на нощта

напомня тя.

Като лодкар да бъдеш мъдър,

като фаропазача -верен.

 

# МОРЕТО В ТЕБ #

Застиналите риби на крайбрежните скали.

След будна нощ ,в която

напевът зимен на вълните

достига до разцъфнали фиданки.

Премръзналата самота на нашто утро.

И в края на пейзажа – забравена любов.

И камъкът,

на който с крак горещ си стъпила.

Напомнят те случайния ми порив

към сърцето ти

и твоето безразличие към силата !

 

# Г О С Т У В А Н Е #

Смутен , изтръпнал от вълнение,

посягам плахо към кафето

и в него търся свойто право

да бъда тук,

с очи на влюбен да те гледам.

Оттатък, зад терасата,

във морската вода снишен,

денят посреща мрака...

Оставам тук и без да питам

бера цветя от твоята градина !

 

# П Р Е М Ъ Л Ч А Н О #

 

Държа те в ръцете си

с чувството, че нося на длани

изкуствено цвете.

От него падат мъртви листа,

които земята никога не е раждала.

Как тогава ще докажеш,

че си пръст, слънце и вода,

от които тръгва животът .

 

# П Ъ Т #

По-добре е да има

потаен камък срещу ми

и да не зная

дали ще бъде пристан на поток

или препятствие на моята пътека.

По-хубаво е да не зная своя път

и да го гоня,

тъй както дъщеря ми- пеперудите.

И да гори сърцето ми

от въздуха безумен !

 

# БЪДИ ВНИМАТЕЛЕН #

Ще вървиш...

Ще дърпаш хвърчилото на своя делник.

Ще търсиш ръката на случайния порив.

И както се люшкаш

между книжнината и живота,

така неусетно ще впримчиш слънцето

в бръчката на своя отегчителен ден,

че дори няма да усетиш

как ще го обесиш.

 

# Е Д В А Л И #

Рано сутрин

в росата навлизам

все още

с белег на нощни кошмари.

После

слагам дежурна усмивка,

излизам.

Кой е истинския в мен

дали ще познаят ?

Едва ли !

 

# ЧОВЕШКИ ЗА СЪЗДАТЕЛЯ #

Надвесвам се над много ветрове .

Да пази Бог, не съм Създателя.

Вървя сред живите със тихия рефрен,

че заради него по някога човек си пати.

Защо се взирам в техния хазарт,

че могат всичко да подреждат.

Нали на тази обща полоса

и ние носим някаква надежда.

Надежда, че в техния поток

дори светулката си има право

да каже на всемогъщият им Бог,

че той по някога създава драми.

Не е ли драма в днешни времена

да лъскаш ореола им светлинен,

след като встрани от тази светлина

лежи поне един невинен.

 

# САМОИРОНИЯ #

И пустотата има цвят.

Защо го нося винаги във себе си?

Каква невинност носи вечния ми глад

за да бъда ваш ! А вие ми се смеете !

Кога покълна този взрив във мен -

във длани доброта да стискам,

поднесена пред тлъстия ви ден?

За да получа сетния ви присмех !

 

# П Р Е Д Е С Е Н #

Идва вече твоят сезон, поете !

Изтъкан от лятото с кукувича прежда.

Всички пориви и мечти са засети.

Само едно око студено се вглежда

в сивотата на дните, останали от лятото.

Сега, сега е сезонът да вдигнеш ятото...

Ако ти е останало малко надежда !

 

# М Л А Д И М А Й К И #

Под небето на врабчовия хор по дърветата

с целунати от бебешки устни гърди,

пият кафе със сладката умора в сърцето

след нощната тръпка на любовните игри.

В количките-ведрина в очите на малките рожби.

Отстрани-мъжки погледи, с желания налети.

А аз ги гледам с притихнала дядовска грижовност

и се моля на Бог над тях винаги слънцето да свети

 

# С Т А Р Е Ц #

 

Стои на пейката в пощурялото от слънце село.

Нозете крехки, очите -болно потъмнели.

Дали си спомня днес той дните полудели

на свойто детство? Шепти денят. Едва ли.

И въздухът е твърд от предчувствие за вечност.

И зеленината посивя от лоши мисли.

Къде ли аз не търсех на живота истини,

и ето ги, стоят пред мен на пейката,докрай

човечни.

Изграждам бързо в себе си пиадестала

за стореното в неговото олисяло дело.

Но той е още жив, шепти ми Бог, не изпреварвай,

не бързай с твоите измислици за някаква си

вкаменелост.

 

# З Е М Н О С Т #

На село, по-близо до разрухата,

където много къщя не дишат под небето !

Тук друго име има на града скуката,

по-точно:бързо те опитомява земното.

Бръшлянови двери с целувка на вечното.

И скръбни вести от селска камбана.

Тук дълбае на суровата дума длетото.

За превземки тук място няма.

Ако видиш подадена длан от селяка

отпусни душата си градска.

Тук смъртта по-спокойно те чака.

Боже, колко е хубаво, дори – адски !

 

# П Р И З Н А Н И Е #

На майка ми

Не, не е възможно

да изгреба цялата тъмнина

на тази нощ,

за да стигна до теб.

Не, не трябва

да пеят винаги ручеите,

за да усещам,

че е близко твоят глас.

Вървят самотни момчета по света

и носят сърцето

на майчината доброта .

 

# М Н О Г О Т О Ч И Е #

Оставих си лятото,

за да записвам

като в дневник

изгреви, багри

и песни на ручеи.

Дойде есента.

Времето-орисано.

А в дневника – многоточие .

 

# В И К #

Сезонът на мъглите ми подсказва -

към залез тръгва моят ден.

На скромната трапеза на часа ми

лежи илюзията на мокрия рефрен,

че някому все още аз съм нужен.

И в тази толкова измамна тишина

забравям светлите слова ,

че има вик, последван от вина.

 

# О Т М И Н А #

Отмина вече песента на коса.

И прилепи в живота ми летят.

Едва душичката си нося.

И вече не ме плаши думичката смърт.

От утрото до заника-еднакви нрави.

Еднакъв сън в задушна нощ.

И сливат се в поток безкраен

сърце и порив с чувството,

че си добър или пък лош.

Безвремие ! Ти цял живот диктува

на моите часове и дни.

И дяволът сега със теб ликува !

Не чакай прошка в мойте старини !

 

# НЕ МЕ КАРАЙ @

Не ме карай да вярвам

само в една звезда.

Не ме принуждавай да избирам

само една посока.

Не съм дошел

на този свят,

за да погълна в себе си като звук

дори един единствен вопъл .

 

# ВЕЧЕ ЗНАМ #

Събирам небе за болничната стая.

И в аванс – приятелски думи.

От тук нататък трябва да зная:

няма да има печалба, а само ще губя.

Събирам радост, но къде ще я дяна.

В клетка на болник тя ще линее.

Дано само тяме предпази

от глупостта – към здравите да злобея.

Страшен знак вече виждам в небето.

И е време за земна раздяла.

Ще оставя на моите деца нещо, което

те сега не биха разбрали.

Ще им махам от някъде в техния спомен.

И дано видят сълзи в очите ми.

И ще бъда безкрайно доволен,

ако чуя: Сбъркан татко, но все пак го обичахме !

 

Стихотворения от Христо Йоакимов от с. Врабево

в стихосбирката “ВЕЧЕ ЗНАМ “

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10385532
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930