Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2012 18:26 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2107 Коментари: 0 Гласове:
0



v
  • -

  • - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

  • И ПОГОВОРКИ

  • / Продължение № 51 /

  • Шеговити пословици и поговорки

  • - Искаш ли калугере да те оженим ?

  • - Пусни чепа на бъчвата и ще видиш що има в нея .

  • - Господ да му прости греховете, харен човек беше .

  • - И котаракът има мустаци !

  • - Аз му казвам, че съм скопен, той ме пита колко деца имам .

  • - Ако бе имала баба мустаци не би прела шестаци .

  • - На една река си прали дрехите - роднини са .

  • - От както излязоха цигарите, моята лула мангал стана .

  • - Тръгнало море в река да се дави .

  • - Хората трева не пасат, ами хора пасат .

  • - Стани, дядо владика, да седне татко ми .

  • - На калугера децата заплакали .

  • - Пред поп не хвали бога, пред жена си - чужд мъж .

  • - Всеки може в бъчва да пее .

  • - Козата все нагоре си държи опашката .

  • - На сто пъти веднъж послушай и жената .

  • - Прилично магаре двамина носи .

  • - Пази боже, от дълги тояги и от къси сокаци .

  • - Един се радва на попа, друг – на попадията .

  • - За хатър и печена кокошка се яде .

  • - Магаре от прякор не умира .

  • - Прозява се булка я от глад , я за сън .

  • - Попът пее попадията отпява .

  • - Дума дупка не прави и щипка сукман не дере .

  • - Един гледа майката, друг дъщерята .

  • - Калпакът не си познава главата .

  • - Обесете брат ми, че аз си имам работа .

  • - Гледай да не паднеш да се удавиш, че после те пребивам .

  • - Слепият гръмнал та ударил заяк, а куцият припнал та го уловил .

  • - Преди зори не може да съмне .

  • - Главата му строшавам, хатъра му не развалям .

  • - Селото хубаво името му не струва .

  • - От всяка брада по косъм и ти с брада скопосан .

  • - Само белите и черните не са мои, а другите са чужди .

  • - Усетила се Мара, че под нея е бара .

  • - На ти , вълчо, агне !

  • - Гледа като куче на здрели сливи .

  • - Хапни си от фасула куме! - Добре ми е от хайвера !

  • - Приляга му като на коза брада .

  • - Случило се у мома дете .

  • - Камъкът, ако иска нека се пука от жегата, аз ще трая .

  • - Благатка Радка, че всеки му е сладка .

  • - Шегувай се колкото щеш, но не пипай дето щеш .

  • - Прилича му като на магаре седло .

  • - Вятър варен, сняг печен .

  • - Оставил дядо баба , че се уловил за кака .

  • - Яж, бабо, гнили круши, да ти растат зъбите.

  • - Зло няма, добро – да-ще господ .

  • - Град бие козата, а тя вири опашката .

  • - От шега се деца раждат .

  • - Когато сме най-зле, тъй да сме .

  • - Няма го онзи, който носеше големите яйца .

  • - На бащиното си кръщене не съм ял толкоз .

  • - Не се смей вечер, че зъбите ти ще замръкнат вън .

  • - Кога как ида в черква все върба ми дават .

  • - От де да те знам, че си ми намигнал в тъмното .

  • - По муцуната си личи, че не е от простите свине .

  • - Ако не знаеш що е люто, не знаеш ли що е жежко .

  • - Бял като маслина .

  • - Тънка, тънка, като каца .

  • - Бял като кюмюрджия .

  • - Бистро като боза .

  • - Бяла като на тенжера дъното .

  • - Прав като кука .

  • - На дребно нямам, а на едро не останаха .

  • - Елате, деца, да видите как ще се попа праси .

  • - Единият крак на балдъзата е на баджанака .

  • - За толкоз и попадия шавнува .

  • - Оназ от аджамиите я страх, а то не от големите .

  • - И ние бяхме сиромаси, ама поимахме си парици .,

  • - Ако съм ти буля, не съм ти булка .

  • - Бои се да се не затрие на хората семето с него .

  • - Водят го със салтанат .

  • - Господ няма двадесет пари да се обръсне .

  • - Дене не спя, ноще вода не пия, от какво ли ще се разболея .

  • - Да те поживи господ от бъдни вечер до коледа .

  • - Дома и да се мре не е зле .

  • - Донес си да ти сложа да ядеш .

  • - Девет манжи все гулия .

  • - Дай ми малко сирене да го изям с хляба дето ще ми дадеш.

  • - Хитър духовник, пита ме, ама и аз хитра не казвам .

  • - Дяволът не знае как се пече яйце на свещ .

  • - Който е вчера умрял , днес е пишман станал .

  • - Който умре в къщи по му е малък кахърът .

  • - Взе ли се дарата, колко струваш .

  • - Глава ме боли, - Тя е на края, отрежи я .

  • - Що си, мъжо, бил злочест; всички се издавика, ти си дойде пак .

  • - Посред нощ да съмне, посред нощ тръгвам .

  • - Що имам да вземам, сакам си, що имам да давам, прощавам ги .

  • - Ще облажи света с едно яйце .

  • - Най-лошото на света , е добро сърце в зли хора .

  • - На ти, пъньо, гащи, че ти приличаш на моя мъж .

  • - Яж, бабо, та расти тънка и висока .

  • - Лъщи като тиган на месечина .

  • - Той пали, той гаси .

  • - Духайте, деца, че майка ви си изгори устата .

  • - Това го знае и татовият син .

  • - Голяма клечка .

  • - Гладък като таралеж .

  • - Бийте се не се карайте .

  • - Молете се , хора , дано Рада излезе мома .

  • - Бълхата от слепия се бои .

  • - Мишката не се бои от ноктите на котката, а от мустаците и.

  • - Уплашил се като вълк в хиляда овце .

  • - Ако се боеше вълкът от дъжда, качулка щеше да си носи .

  • - Как да не са роднина от две жени деца са .

  • - Мнозина философи пасат говеда .

  • - Тънка Стана – гюл фидана, шъта, ходи кат мецана .

  • - Ако ти е топло, бери си топлина за зимъс .

  • - Ум царува, ум кака целува .

  • - Хубава е булката, само разногледа .

  • - Зиме да вали сняг му прилича, ама лете – срамота .

  • - Рода са ; от два плета тръни .

  • - Дъжд да вали, сняг да иде, зло време да не хваща .

  • - Ако ти е студено, бери си хлад за лятос .

  • - От една чешма пили вода, та за това са рода .

  • - На смъртта церът е умирачката .

  • Извадено от книгата „ Български пословици и поговорки „

  • Издателство „ Наука и изкуство „ - 1986 год .

  • К Р А Й


 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  •  




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10365237
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930