Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.05.2012 17:46 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 3504 Коментари: 1 Гласове:
2



v

АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

И ПОГОВОРКИ

/ Продължение № 15 /

  • - Лесно се обещава, мъчно се дава .

  • - Обещанието е по-тежко от задължението .

  • - Като не си дал дума, не давай ; като дадеш – не шавай.

  • - Дадеш ли дума, стой си на думата .

  • - Щом плюеш, не го лижи .

  • - Обещал си – изпълни !

  • - Онези, които много обещават, не ме радват .

  • - Обещава ми мазно, ала напразно .

  • - От девет планини вода ти носят, от ни една не ти дават.

  • - От речено до направено – като от лист до корен .

  • - Който няма, лесно обещава .

  • - Обещание къща не разваля.

  • - Трай коньо за зелена трева .

  • - Сваля звезди от небето .

  • - Обръснаха го без бръснач.

  • - Сложиха му динена кора.

  • - Остана с пръст в устата.

  • - Повлече се по ума му .

  • - Глътна въдицата .

  • - Оставиха го с празни ръце .

  • - Остана на сухо .

  • - Каквото му е на устата, това му е на сърцето .

  • - Казвай правото да останеш без приятели .

  • - Играя с открити карти .

  • - Право, куме, та в очи .

  • - Турям си ръката на сърцето .

  • - Разтварям душата си .

  • - С открито сърце .

  • - Зарекъл се поп да не реже големи порязаници .

  • - Не ща, куме, печено прасе !

  • - Не яде Димо ери, кога не намери .

  • - Не изяда, че не му се пада .

  • - Не щяла комицата, а облизала паницата .

  • - Мома вино не пие, коза сено не яде ; козата на купата, а момата с оката.

  • - Боли го зъб, та куца .

  • - Плакал на чужд гроб та му изтекли очите .

  • - Баба става каил и за гнили круши .

  • - Като че ли е паднал от небето .

  • - Ни лук ял, ни (на ) лук мирисал .

  • - Прави се на три и половина .

  • - Прави се на ударен.,

  • - Прави си оглушки .

  • - Прави се на американец .

  • - Втелява се .

  • - Хубаво блееш, но не знам какво мляко даваш.

  • - Лесно е да се вречеш, но да видим как ще го изпечеш.

  • - Комуто скърцат обущата пари не му давай .

  • - Гледа ме на криво, като че съм му изял бащината стока .

  • - Видя аз, какво ти е добрутрото .

  • - Да видиш, да не вярваш .

  • - Дали съм аз туй , или е светът други .

  • - Той има пръст в тая работа .

  • - Не мога да му хвана края .

  • - Не ми мирише на хубаво .

  • - Не му е чиста работата .

  • - Като не умееш да хвалиш, недей го хули .

  • - Хвалбата е празна отплата .

  • - Празна хвала не пълни кисия .

  • - Кой, което жали, него си и хвали .

  • - Кажи му аго, да му е драго .

  • - На прехвалени ягоди с голяма кошница не се ходи .

  • - Думи трябва да харчиш, когато искаш нещо да продадеш.

  • - Като хвали, ще разпали ; като кори, ще изгори .

  • - Умря тая циганка, що го хвалеше .

  • - Шу-шу- мушу къща разваля .

  • - Когато сто души кажат, че си луд, луд ставаш .

  • - Ходи като прозявка от уста на уста .

  • - Не можеш да затъкнеш устата на хората.

  • - Хорски приказки .


 

Извадено от книгата "Български пословици и поговорки „

Издателство „ Наука и изкуство „ - 1986 год.


 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • -





Гласувай:
2



1. lostov - Обещава ми мазно, ала напразно.
11.05.2012 17:58
Това ми хареса... :) Всичките са много добри.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10385415
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930