Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2012 20:18 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2960 Коментари: 0 Гласове:
1



v
  • - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

  • И ПОГОВОРКИ

  • / Продължение № 10 /

  • - Вярата планина премества .,

  • - Всяка мъка не е до века .

  • - Където е текло пак ще тече .

  • - И моето куче ще хване заяк .

  • - Ще пропее и нашият петел .

  • - Болният душа бере и пак се надява да не умре .

  • - Сиромах е дяволът, че няма надежда.

  • - Обичам да ти вярвам, а не да ида да питам.

  • - Надява се като вдовица на ерген.

  • - Изтекоха му очите да чака .

  • - Изгледаха ми се очите .

  • - Отдето се надявах слънце да ме огрее, оттам ме слана ослани .

  • - Отдето чакаш слънце, от там те бие град .

  • - Какво мислех, а то какво излезе.

  • - Аз ли ти се , господи криво помолих, или ти ме криво разбра ?

  • - За вълна тръгнал остриган се върнал .

  • - Не е луд, който изяда два зелника, а който му ги дава.

  • - Тегли от главата си, никой не му е крив.

  • - Прав като въже в торба .

  • - Ходи бос из лука .

  • - Има трески за дялане.

  • Зная и аз, знае и той защо яде бой.

  • - Хванаха го на тясно .

  • - Гледа като посрано дете майка си .

  • - Клепнали му ушите, като на дърта свиня .

  • - Мига като куче в лапавица .

  • - Не хванат крадец от царя по-голям.

  • - Хващай крадеца , додето не те е хванал .

  • - Покажи ми лъжеца, да ти кажа крадеца .

  • - Крадеца вика ; дръжте крадеца .

  • - Който открадне игла той ще открадне и хазна .

  • - Умри, но не открадвай .

  • - Който краде не ще се наяде .

  • - И крадецът знае, че от онова, което е откраднал хаир няма да види.

  • - Ако те видят – шега; ако не те видят – в торба.

  • - Ръцете засрамват лицето когато крадът .

  • - Ръцете му слаби, ала знае да граби .

  • - Не краде само когато спи .

  • - Има дълги ръце .

  • - Обича да пипа .

  • - Пладнешки разбойник .

  • - Беля, малка голяма, все беля е .

  • - Една беля да е, с шекер да я храниш.

  • - Една беля не е беля, ако не води друга беля .

  • - Не ми стига ядът ми, изкривил се и вратът ми .

  • - Още едната беда не минала, а другата дошла .

  • - Бягахме от дъжд, сполетя ни драд .

  • - От трън та на глог.

  • - Осланена трева не се зеленее .

  • - Беля с пари купена .

  • - Прокопсал, като бясно куче .

  • - Намери се между два огъня.

  • - Скача като попарен петел .

  • - Ходи като ударен в главата .

  • - Бог високо, цар далеко .

  • - Кога ти цар прави зло на кого да се оплачеш.

  • - Ако ти е съдията длъжник, господ да ти е на помощ .

  • - Объркана работа и господ не може да я оправи.

  • - Не зная на кой бог да се моля .

  • - Който се дави в морето и за сламка се улавя .

  • - Снета глава цяр няма.

  • - Да си хвана главата, че да ида където ми видят очите .

  • - Зини, земьо, та ме жива глътни .

  • - Всичко отиде по дяволите .

  • - До къде я докарахме !

  • - Оплескахме я !

  • - Загазил, като Марко на косово поле.

  • - Прокопсал като лисица в капан.

  • - Бъхти се като вода у бряг .

  • - Мята се като риба на сухо .

  • - Спукана му е работата .

  • - Между чук и наковалня .

  • - В задънена улица .

 

Извадено от книгата "български пословици и поговорки „

Издателство „ Наука и изкуство „ - 1986 год.

  • -

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • -

  • -

  • -

  • -

  • -

  • -

 

  •  
  •  


 


 





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10364342
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1996
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930