Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2012 21:19 - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Автор: kolevm38 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2477 Коментари: 0 Гласове:
0



VV
  •  

  • - АКТУАЛНИ БЪЛГАРСКИ ПОСЛОВИЦИ

  • И ПОГОВОРКИ

  • / Продължение/

  • - Ако си глава, ще те чукат, ако си опашка, всеки ще те тъпче

  • - Ако съм прост не съм говедо да ме връзваш на яслите.

  • - Ако живеем на село трева не пасем !

  • - Не сме на гроб камък, та да седнат отгоре ни !

  • - Не гледай кой съм бил, а кой съм сега.

  • - Всеки камък си тежи на мястото.

  • - Ако е мъчно да даваш, по-мъчно е да искаш.

  • - И мен ме е майка родила.

  • - Всеки тегли чергата към себе си.

  • - Дето да плаче моята майка, нека плаче твоята.

  • - Ако ще се лежи, да лежа аз, че ще ми шета жената, ако ще се мре , да мре жената, че да взема друга

  • - Кучката лае, за да пази не селото, а себе си.

  • - Вълкът варди агнето от лисицата за да го изяде той.

  • - Ситият на гладният не вярва.

  • - Чакай да се наям и ако остане, ще ти дам.

  • - Когато ми умре конят, ако ще да не никне трева.

  • - Когато аз умра, нека опустее всичкият свят.

  • - Зло куче нито гризе кокала, нито го дава на друго .

  • - Просякът проси, ала не дава .

  • - Ако ми е брат не ми е ортак на кесията .

  • - На едного се запалила главата, а друг търчи да си запали лулата.

  • - Всеки по себе си съди за другите.

  • - Ако всякой сам не се хареса всички биха се издавили.

  • - С труд и постоянство всичко се постига .

  • - Лека-полека планина се преваля.

  • - Капка на камъка трап изкопава.

  • - С едно удряне гвоздей се не забива.

  • - Каквото захващаш мъчи се да го изкараш .

  • - Който захваща много работи, той ни една не свършва.

  • - На господарски смях и на ясно време недей вярва. На час се менят.

  • - Зимно слънце и женско сърце не са да ги вярваш .

  • - Срещни – залюби, отмини – отлюби.

  • - Човек е човек, човек е и магаре.

  • - Друго казват вечер, друго правят сутрин

  • - Брадвата му не сече на едно място .

  • - Върти се където духа вятърът.

  • - Лети като пеперуда от цвят на цвят .

  • - Мени се като времето през Март .

  • - Обръща се като чамова дъска .

  • - Върти се като калайджия .

  • - Там му е хвърлен пъпът .

  • - Срамът е чужда чест.

  • - Срам се със сапун не опира.

  • - От страх човек побягва, от срам не може .

  • - От срам, от страх няма грях .

  • - На когото лицето се зачервява , негова е грешката .

  • - Лице от лице се посвенява.

  • - Очи от очи се срамуват .

  • - Потъна в земята от срам.

  • - Не дига очи от срам.

  • - Не мога да гледам хората в очите .

  • - Не смее носа си да покаже някъде .

  • - Няма очи да дойде .

  • - Турил решето на очите си та го не е срам.

  • - Срамежлив като млада булка .

  • - Срамува се като мома , дорде е у дома .

  • - На гол корем – чифте пищови .

  • - Препасал сабя на гол корем .

  • - Мре от глад , а готов за свят .

  • - Сребърна лъжица, изпросена чорбица .

  • - Яде коприва пък носи коприна .

  • - Цървули няма, гайда иска.

  • - Бей да съм, че ако ще и гладен да ходя .

  • - Който хвърчи високо, ниско пада.

  • - Ще му дойде ума, кога го чукне горния праг, та да погледне долния .

  • - Не се дигай на голямо, ще ми седиш на коляно.

  • - Кога стана кюмюрджия, кога вратът му почерня .

  • - Чорбаджията дава, слугата не дава .

  • - Видяла жабата, че коват вола и тя вдигнала крак .

  • - У краката лъснат, у главата блъснат .

  • - На високо дърво само гарги кацат .

  • - Окото му бяга все на голямо .

  • - Вирнал глава, не види да стъпва.

  • - Като върви – звездите чете .

  • - Не можеш да му излезеш на среща .

  • - Не пада по долу от другите.

  • - Гледа от високо .

  • - От голямото добрутро .

  • - Курдисал се като ръждив пищов.

  •  
  • Извадено от книгата „ Български пословици и поговорки „

  • Издателство „ Наука и изкуство „ 1986 год.

  •  
  •  
  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  •  
  •  
  •  

  •  

  •  




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10317171
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1991
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031