Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2016 14:20 - ИЗПРАВЛЕНИЕ - Част 3 - Евреите: Кървавата клевета и Разпятието
Автор: xsapience856 Категория: История   
Прочетен: 4115 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 01.08.2021 13:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Тора забранява убийството на хора със заповедта "Не убивай!". Тази заповед е описана още в книга Битие или в превод от иврит "В началото", в историята на Потопа: "И със сигурност кръвта на душите ви ще изискам. От ръката на всеки звяр ще я изискам и от ръката на човека, от ръката на брата на всеки човек ще изискам душата на Адам...Онзи, който пролива човешка кръв, от човек кръвта му да се пролее, защото по свой образ Бог направи човека" [глава 9:5,6]. Умъртвяването се посочва като наказание за много тежко престъпление, като на първо място от престъпленията е убийството.

 

В Тора се забранява поглъщането на всякаква кръв, било то човешка или животинска, или смесването на каквато и да е кръв с храна или хляб. Забраната е описана също още в Битие: "Но плътта с душата и, кръвта и, да не ядете..." [Берешит | Битие, 9:4]. Забраната за приношение на кръвта на жертвата с хляб: "Да не принасяте кръвта на жертвата Ми върху хляб ...!" [Шемот | Изход, 23:18]. Забраната се повтаря за квасен хляб: "Да не заколиш животно и да полееш кръвта на жертвата Ми върху хамец!" [Шемот | Изход, 34:25]. Ето забраната за поглъщане на кръв и в Левит: "Вечен закон е това за поколенията ви по всички ваши места на обитание: всякаква тлъстина и всякаква кръв да не ядете!" [Ваикра | Левит, 3:17]. Поради това, когато мъж или жена от еврейски произход си пореже пръст, той или тя никога няма да сложи порязаното място в устата си, за да спре кръвта. При приготвяне на месо за храна, то трябва задължително да бъде напълно обезкървено. Това правило заедно с правилото за строго отделяне на млечната храна от месото са основни в т. нар. кашрут (правилник за хранене).

 

Всички тези подробности са били най-безочливо игнорирани от страна на християнската църква и християнските народи през Средновековието, поради което еврейският народ е бил многократно набеждаван в ритуални кръвопролития. Обвиненията в ритуално убийство заедно с обвинението за чумната епидемия са били използвани за оправдание на масови погроми и унищожения на еврейските общества в Европа (част от които описани от мен в Изправление, II част), и за принудителните им изселвания.

 

За чумната епидемия през 14-ти век обвинението е било, че евреите били отравяли кладенците за питейна вода, което само по себе си е лудост и невежество, защото и евреите ползвали тези кладенци. Тогава евреите били изгаряни живи.

 

Слухът за ритуалното кръвопролитие започва през 1144 г. в Норуич, Англия, със смъртта на едно 12-годишно момче на име Уилиам. То било намерено в околната гориста местност. Никакво следствие не било проведено. През 1150 г. един бенедиктски монах, Томас от Монмут, пожелал да докаже своята вярност към църквата и обявил детето за убито с цел ритуално източване на кръвта от евреите за Песах. В течение на следващите 25 години монахът работил за канонизацията на Уилиам като мъченик за вярата и накрая го постигнал. През 1190 г. били убити всички евреи в Норуич. Ръкописът на Томас Монмутски „Житие и страсти на Уилиам Норуички“ бил съхранен и разпространен. Емили М. Роуз е написала цял труд по този случай: „The Murder of William of Norwich: The Origins of the Blood Libel in Medieval Europe”, издадена от Oxford University Press, 2015. С тази абсурдна лъжа започнали погромите срещу евреи. От тогава в историята на средновековието били регистрирани 150 обвинения за ритуални убийства, които винаги били последвани от масови унищожения и гонения над еврейската общност. Обвиненията продължили дори след Втората световна война и били особено популярни в Полша. Имало е такива обвинения и в Русия.

 

През 1298 г. един обеднял немски благородник на име Риндфлейш от Ротенбург обвинил евреите в оскверняване на християнските нафори, защото не могъл да издължи заема, който му дал един евреин. Риндфлейш организирал бунтове и преследвания в Германия и Австрия в периода 1296-1298 г., при което били убити около 100 000 евреи.

 

Най-използваното обвинение, с което християнските народи оправдавали масовите убийства на евреи било лъжата, че евреите били разпънали Исус Христос на кръста. Първо: разпъването на кръст никога не е присъствало като наказателна практика в еврейската история, куптура и религия. Второ: никой евреин не може да съди и наказва, или да бъде съден и наказван в навечерието на Песах или на Шабат, или пък да седи в мъченията на някое наказание по време на който и да е тържествен ден. Исус е бил арестуван в четвъртък вечерта – първата вечер* на Песах. Това е невъзможно да бъде сторено от евреи. Извършването на каквато и да е работа е забранена на Песах в първите 2 дена и на 7-мия ден. Трето: върховният еврейски съд Синхедрин никога не работи по съдебни казуси вечер. Четвърто: Синхедринът никога не издава присъда преди да се навършат 24 часа от приключване на делото. Пето: обвинението срещу Исус е било: "Исус от Назарет, цар на Израел"**, което е било изписано върху табелата на кръста му. Той е бил обвинен от самия римски наместник Пилат***, че се е провъзгласил за цар на Израел. Според еврейското законодателство, представлявано от Синхедрина, самопровъзгласяването на Исус за месия (помазаник) не заслужава в никакъв случай смъртно наказание, а за самопровъзгласяването му за цар на Израел трябва да се свика Синхедрина, което е било невъзможно и в първия и във втория случай. Названието "Месия", или на иврит "Машиах", не означава "спасител", а "помазаник" и само евреин от рода на Леви може да бъде помазан за свещеник и да служи в Храма (Бейт а Микдаш). Това е ултимативен закон в Тора. Не може евреин, един от родителите на който не е от Леви, а от друг род, да бъде ръкоположен за свещеник. Исус се счита за потомък на рода Йехуда (Юда) от коляното на цар Давид и не може да служи в Храма.  Шесто: не някой друг, а самите римляни арестуват и разпъват Исус. 

_________________________________________

* - при евреите денонощието започва с вечерта, защото както е написано в Битие: "И Бог нарече светлината ден, а тъмнината нощ. И вечерта и утрото бяха ден първи" (Битие, 1:5). Залавянето на Исус става в първата вечер на Песах: "В първия ден на безквасните хлябове учениците дойдоха при Исус и казаха: "Къде искаш да ти приготвим да ядеш пасхата?"" (Матей, 26:17).
** - На табелата е била изписана абривиатурата "I N R I", което в оригинал гласи: "Isus de Nazarete Rex de Israele"
*** - Пилат Понтийски е провел с Исус разпит и е имал пълната власт да опрости вината му без значение какво е желанието на тълпата, но не го е сторил. Тълпа по време на първия и втория ден от Песах, както и през която и да е вечер от Песах, не може да има навън по еврейски канон. 

   



Гласувай:
3


Вълнообразно


1. tttttaaaaa - Добре, но...
04.02.2016 14:34
Христос е предаден на Пилат (поради причините, които описваш) за да вземе решение. Това е първото измиване на ръце - от Синедриона.
Пилат се чуди какво да прави и изисква народа да реши: Варава или Иисус.
Народът (еврейския!) решава - Иисус (Разпни го).
Формално погледнато, това не решава въпроса.
цитирай
2. xsapience856 - Здравейте! Пише се и се произнася на иврит Синхедрин с меко "х"
04.02.2016 17:28
Синедрион е написано може би заради превода на гръцки от иврит на Тора през 254 г. пр. н. е. Та Синхедринът (с меко "х") забелязахте правилно, че не би могъл да съди Исус, но това не бих го нарекъл измиване на ръце, а рутинно изпълнение на закона. Ако римският наместник го е намерил за невинен, то Исус не би трябвало въобще да бъде предложен за разпъване, а освободен от Пилат, който го бил разпитвал. Той е имал пълната власт. Ако Исус се е обявил за по-голям от Господ и от Закона, то поради това народът може да го е избрал за наказание, а след като се занимах подробно с Християнския завет, открих прекалено много моменти, които противоречат на Закона, за който самият Исус казва, че е дошъл ДА ИЗПЪЛНИ. За определянето на един човек, както всички знаят и аз най-вече съм се убедил, е необходимо мнението на народа - било то лечител, домоуправител, общински съветник, кмет, президент или месия. Лично аз съм много резервиран към това, което пише в завета, и към начина, по който се представят събитията, защото не мисля, че един истински уважаващ себе си евреин може да пише така. Водил съм си бележки по всички важни моменти от Християнския завет, и стигнах до най-важния момент, в който Исус разкрива мотива на своето опортюнистично, агресивно и бих казал "радикално" поведение: "Тогава Исус се обърна към множествата и учениците си с думите: 2 "Книжниците и фарисеите са седнали на мястото на Мойсей. 3 Затова всичко, каквото ви казват, ПРАВЕТЕ И СПАЗВАЙТЕ, но не постъпвайте според делата им ..." [Матей, гл. 23:1-3]. Исус е бил разочарован и афектиран от неспазването на Закона от самите пазители на Закона, но не е намерил средства или смелост да представи своята теза пред Синхедрина, за да постигне ИЗПРАВЛЕНИЕ спрямо изпълнението на Закона, т. е. Тора. Това проличава и при реакцията му към търговците пред храма. Наистина, на територията на храма е забранено да се търгува и ако това с търговците е вярно, то коените не са изпълнили своите задължения съвестно ... пак заради Рим.
цитирай
3. letopisec - На какво се основава представата, ...
05.02.2016 16:26
На какво се основава представата, че душата е кръв, в стария завет?
цитирай
4. xsapience856 - Има няколко думи за понятието "душа" в иврит
06.02.2016 19:31
Думата "нефеш", която се свързва с кръвта, означава животинска душа и още виталност на тялото. Тя е свързана с плътта. Кръвта е носител на животинската душа и Г-д има нея в пред вид. За човешката душа, която е по-висшата, в иврит има друга дума и тя е "нешама", и е също частен случай.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: xsapience856
Категория: Лични дневници
Прочетен: 237984
Постинги: 45
Коментари: 192
Гласове: 3690
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031