Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2014 11:54 - КЛАДЕНЕЦЪТ В БАТАШКАТА ЦЪРКВА "СВЕТА НЕДЕЛЯ"
Автор: kolevm38 Категория: История   
Прочетен: 2402 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ПОМНЕТЕ.....СТОНОВЕТЕ на ЖЕСТОКО ИЗКЛАНИТЕ ДЕЧИЦА в БАТАШКАТА ЦЪРКВА !!!.......

www.poznanie.dir.bg

Кладенецът, изкопан от майките, за да търсят вода за децата си

КЛАДЕНЕЦЪТ В БАТАШКАТА ЦЪРКВА
"СВЕТА НЕДЕЛЯ"
Георги Бонев

Отчаяно дълбан с ръце, отвесен...
В света едва ли има друг - такъв!
Стоя пред този кладенец потресен
и ми се струва, че е пълен с кръв...
Деца горят от жажда в храма тесен
Дълбаят майките, а вън
със стръв
три дни крещи башибозука бесен
и се надварва кой да влезе пръв.
Вода не са намерили поне
да мокрят на децата си устата,
преди да почне страшното клане...
Тук толкоз кръв невинна е пролята,
че трябва да вървиш на колене
и да мълчиш...
Земята тук е свята...
И да мълчиш... Земята тук е свята.
Заслушай се във нейния език:
"Народът ти герой и мъченик
кръвта си тук проля за свободата.
Със голата си гръд и смелост непозната
се би той срещу ятаган и щик.
Пред подвига му - страшен и велик,
признателно си наведи главата!
Тогава ужасът ме облада,
мен - майката-кърмачка
и изглежда,
затуй се дръпна моята вода.
Напразно майките докрай с надежда
я търсиха за своите чеда..."
Тъй тъжно майката-земя нарежда.
Тъй тъжно майката-земя нарежда.
На подвига свидетелка едничка.
И разказът и, сричка подир сричка,
в онези дни съдбовни ме отвежда.
И изведнъж във кървава одежда
едно дете долита като птичка.
Към мен протяга за вода ръчичка
и с поглед умоляващ ме поглежда.
И аз ръка протягам, но къде е?
Усещам дъх на тленност и на плесен
и гробницата-църква в мрак пустее...

Не бе ли призрак, мигом пак отнесен?
Пред мен зловещо кладенецът зее,
с ръце дълбан, отчаяно отвесен....

***

ПОМНИ БЪЛГАРИЙО, БАТАК 1876!
http://youtu.be/TC5BBdCeNis





Гласувай:
5



1. minevv - да
01.09.2014 14:30
няма да забравим
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolevm38
Категория: Изкуство
Прочетен: 10315581
Постинги: 7858
Коментари: 2111
Гласове: 1991
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031